شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 114625 11:56 1399/07/14
معاون وزیر تعاون: تذوین 2 هزار استاندارد جدید در دستور کار است

معاون وزیر تعاون: تذوین 2 هزار استاندارد جدید در دستور کار است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معاون وزیر تعاون: تذوین 2 هزار استاندارد جدید در دستور کار است

معاون وزیر تعاون: تذوین 2 هزار استاندارد جدید در دستور کار است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، علی اوسط هاشمی دوشنبه‌ در شورای مهارت استان فارس، افزود: بودجه آموزش مهارتی کشورهای آسیایی از ۱۸درصدبه ۴۳درصد ارتقا یافته است.

دپارتمان ملی مهارت دیجیتال و دپارتمان ملی مهارت صنایع دستی کشور را در استان فارس پایه‌گذاری خواهیم کرد. وی نیمه عمر مفید مهارت را پنج سال خواند و اضافه کرد: چون سرعت تحول و تغییر شگرف است، هر کس در هر شغل باید پس از پنج سال در دوره‌های بازآموزی شرکت کند یا مهارت خود را ارتقا بخشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تغییر را شاخصه‌ای الزامی و جدی در عرصه مهارت آموزی خواند و گفت: تدوین ۲هزار استاندارد جدید در دستور کار بوده است که از این تعداد هزار استاندارد تاکنون رونمایی شده است و از این میزان نیز فقط ۲۰۶ استاندارد جدید در پتروشیمی عسلویه تعریف شده است.

فارس در مهارت آموزی معین استان‌های همجوار باشد

هاشمی تاکید کرد: فارس در زمینه مهارت آموزی باید معین استان های همجوار باشد و طرح آمایش این استان بدون توجه به هرمزگان و بوشهر معنا نمی یابد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به اقبال وزارت نفت برای مشارکت در زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای، افزود: این همکاری را باید به فال نیک گرفت و پیوست مهارت را الزامی و جزو بدیهیات صنعت در نظر گرفت.

هاشمی در ادامه خواستار پایه‌گذاری شهرک مهارت و مرکز تربیت مربی جنوب کشور منطبق با آمایش سرزمینی در فارس شد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فارس را مهد مهارت و تمدن در اعصار مختلف دانست و ابراز داشت: این استان در طول سالها توجه جهانیان را به خود معطوف کرده و نمایشگاه عظیمی از توانمندی های نیاکان است و از همین رو باید در این ناحیه از مهارت با عیار بالا سخن گفت.

هاشمی گفت: به دلیل فعالیت شایان توجه این استان در عرصه دیجیتال و چون شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزیده شده دو دپارتمان یاد شده را در این جغرافیا پایه‌گذاری می‌کنیم. وی ادامه داد: در حال حاضر هتل جهانگردی باعنوان مرکز آموزش هتل‌داری و گردشگری منصوب می‌شود تا در این زمینه به ارایه خدمات بپردازد. هاشمی ابراز داشت: با توجه به جمعیت قریب به ۵ میلیونی در استان فارس می‌توان با به‌کارگیری تمام توان را برای آموزش پنج درصد جمعیت استان به کار گرفت.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: طی ۴۰ سال، ریل گذاری کشور براساس دانشگاه گرایی بوده است؛ این در حالی است که تنها، مامور به ترویج و نشر دانش نیستیم بلکه موظفیم از مشکلات اساسی کشور با روی آوردن به مهارت روز گره گشایی کنیم.

وی عنوان کرد: خط قرمز سازمان آموزش فنی و حرفه ای صیانت از اصالت گواهینامه‌هاست و تمام سیستم‌های بازرسی و نظارتی کشور به عملکرد بخش آزاد و دولتی توجه دارند تا در این مسیر حق ملی و شهروندی تضییع نشود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه اساس ایجاد اشتغال در بخش خصوصی است، عنوان کرد: امروز بازار تهی از مهارت است و باید جریانی در استان فارس ایجاد شود که نوع نگاه جامعه را که مبتنی بر جست و جو شغل اداری است، تغییر دهد.

وی افزود: با شیوع کرونا از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ تا امروز بیش از یک میلیون و نیم شغل از بین رفته است که نشان می‌دهد برای عبور از سختی مهارت را ایجاد نکرده‌ایم تا بتوانیم از مشاغل فعلی صیانت کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |