شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 9522 15:41 1393/11/04
مراقبان میراث فرهنگی افزایش یافت

مراقبان میراث فرهنگی افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مراقبان میراث فرهنگی افزایش یافت

مراقبان میراث فرهنگی افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سهمیه نیروی وظیفه یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پی رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی و با دستور رییس ستاد کل نیروهای مسلح، بخشی از سهمیه مصوب نیروی وظیفه به یگان حفاظت میراث فرهنگی اختصاص یافت و تعدادی از نیروهای یاد شده به این یگان پیوستند، همچنین باقیمانده افراد به زودی به این جمع اضافه خواهند شد.
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی میراث ماندگار این مرز و بوم و یکی از ارکان اصلی توسعه فرهنگی کشور با عنایت به گستردگی وظایف محوله از جمله معرفی فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی، انتقال فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور و بهره گیری از توانمندی های آن در جهت ارتقاء جایگاه تمدن و فرهنگ ایران در جهان و جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی رسالت حساس و خطیری را بر عهده دارد.
این سازمان در راستای انجام تکالیف قانونی خود مبنی بر حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی کشور بیش از ۳۱ هزار اثر را در فهرست آثار ملی و ۱۷ اثر را در فهرست آثار جهانی به ثبت رسانده است و همچنین بسیاری از آثار، اماکن و عرصه های تاریخی فرهنگی نیز در دست شناسایی و ثبت است.
متاسفانه آثار ارزشمند و بی نظیر تمدن چند هزار ساله ایران به رغم تدابیر حفاظتی و تلاش های نیروهای یگان حفاظت سازمان همچنان در معرض هجمه چپاولگران دفینه ها و سوداگران اموال تاریخی-فرهنگی و قاچاقچیان اشیاء عتیقه قرار دارد که برای پیشگیری از این امر علاوه بر بهره گیری از سیستم های حفاظت الکترونیک، نیاز به افزایش استعداد نیروی انسانی و تخصیص سهمیه سربازان وظیفه وجود دارد.
در سالهای گذشته نیز سربازان وظیفه یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی کمک شایانی در امر حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی کشور کرده اند که افزایش سهمیه نیروهای وظیفه در سال جاری می تواند به تثبیت این امر کمک کند.
بر اساس گزارش سازمان میراث فرهنگی، در شهریور ماه سال جاری و به دنبال درخواست رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مقام معظم رهبری برای افزایش سهمیه سربازان یگان حفاظت این سازمان، دستورات مقتضی از سوی معظم له صادر و در همین راستا از سوی رییس ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد سهمیه مصوب نیروی وظیفه به این یگان تخصیص یابد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |