شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 168774 19:43 1400/10/20
ماجرای عجیب خانه‌دار شدن به شرط تاهل!

ماجرای عجیب خانه‌دار شدن به شرط تاهل!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ماجرای عجیب خانه‌دار شدن به شرط تاهل!

ماجرای عجیب خانه‌دار شدن به شرط تاهل!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

فریده خدادادی-امروزه داشتن یک مسکن مناسب آرزوی هر جوانی است و اگر فرد اگر هم مجرد و در آستانه  باشد خریدن یک خانه اندوخته‌ای برای آینده وی است و می تواند اندکی از دغدغه وی به منظور برخورداری از سقف بالای سر را بکاهد.

به گزارش جهان اقتصاد، طرح «نهضت ملی مسکن» عنوان برنامه ای است که دولت برای ساخت انبوه مسکن در نظر گرفته است  به طوری که از تاریخ ۲۸مهرماه تا ۱۵ دی‌ماه مرحله نخست ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن با ثبت‌نام ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سامانه saman.mrud.ir انجام شد و این بار نوبت به مجردها  یعنی مردان مجرد بالای 23 سال رسیده است.

طبق گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، مردان مجردی که ۲۳ سال را تمام کردند از ساعت ۱۲ روز( دوشنبه) ۲۰ دی ماه یک ماه مهلت دارند تا در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

نکته قابل توجه در این باره این است که افراد مجردی که در این طرح ثبت‌نام می‌کنند باید در زمان تحویل واحد متاهل شده باشند، در غیر این صورت قیمت واحد طبق کارشناسی روز برای متقاضیان محاسبه می‌شود که خود اعطای این مساکن به مجردها با انتقادات بسیاری از سوی کارشناسان حوزه مسکن همراه بوده است.

معلوم هم نیست اگر این پول زمین را یک فرد مجرد واریز کرد و کمی بعد متاهل شد آیا دولت مجددا حاضر می‌شود پول زمین و تسهیلات و تخفیفاتی که از او دریغ شده را به او برمی‌گرداند یا خیر.

در حال حاضر مساله ازدواج برای جوانان (اعم از دختر و پسر) با توجه به نرخ تورم و مشکلات اقتصادی و هزینه های سرسام آور به یک معضل اساسی و از نگاه بسیاری از جوانان غیر ممکن به نظر می رسد. حال فرد مجردی که برای خانه طرح نهضت مسکن ملی ثبت نام می کند فارغ از باز پرداخت تسهیلاتی که باید برای خرید این مساکن پرداخت کند، اقساط وام ازدواج و هزینه های زندگی خود فشار سنگینی را بر وی وارد می سازد و تجمیع این حجم از این وام ها برای یک فرد و پرداخت آن می تواند خود زمینه ساز مشکلات دیگر باشد.

به نظر می رسد دولت برای ترغیب جوانان مجرد به امر ازدواج و برخورداری تمامی جوانان از مسکن باید شرایط مناسب تری برای دریافت تسهیلات و باز پرداخت طولانی آن ها در نظر گیرد و دولت همچنین می‌تواند به زوجینی که با هم وام مسکن می‌گیرند امتیازات بیشتری بدهد تا ازدواج و تهیه مسکن برای آنها جذابیت بیشتری پیدا کند،



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |