جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5782 15:53 1393/07/16
لاريجاني در نشست مشترک دولت و مجلس؛

لاريجاني در نشست مشترک دولت و مجلس؛

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
لاريجاني در نشست مشترک دولت و مجلس؛

لاريجاني در نشست مشترک دولت و مجلس؛

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دولت و مجلس مسير درستي را براي بهبود شرايط اقتصادي دنبال مي‌کنند

ئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه يکي از مسائلي که باعث شده شرايط کشور به سمت درست هدايت شود، اميدواري است که در مردم به وجود آمده و نبايد بگذاريم اين اميدواري مخدوش شود.
به نقل از روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي، علي لاريجاني در نشست مشترک مجلس و دولت با اشاره به سفر رئيس جمهور به نيويورک گفت: سخنراني و مصاحبه‌هاي ايشان سنجيده بود و نشان مي‌داد که مشي عقلاني و درستي را در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران دنبال مي‌کند و از اين جهت از رئيس جمهور و وزير خارجه که تلاش وافري را انجام داده‌اند تشکر مي‌کنم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: علامت مثبت در اقتصاد کشور در جهات مختلف ديده مي‌شود و اين نشان مي‌دهد که دولت و مجلس مسير درستي را براي بهبود شرايط اقتصادي دنبال مي‌کنند.
وي يادآور شد: به ياد داشته باشيم شرايطي را گذرانده‌ايم که تورم به صورت روزانه تغيير مي‌کرد و رشد اقتصادي منفي 5 خسارت بسياري براي کشور به بار آورد و اکنون مشاهده مي‌شود مسير در سمت درست هدايت مي‌شود که اين نتيجه تلاش خيلي خوب دولت در اين زمينه بوده است.
لاريجاني تصريح کرد: بسياري از مسائلي که باعث شد شرايط کشور به سمت درست هدايت شود اميدواري مردم است و اين موضوع باعث شد که مردم بيايند و سرمايه‌گذاري کنند و بخش‌هاي مختلف اقتصادي را حمايت کرده و به توليد توجه کنند.
وي اضافه کرد: اين اميدواري دلايل مختلفي دارد و يکي ازدلايل اين است که مردم احساس مي‌کنند رفتار معقولي در دولت وجود دارد و اشکالات ديده و حل مي‌شوند. همچنين مردم به حل مسائل هسته‌اي اميدوار هستند و اينکه ديپلماسي درستي در مسائل منطقه‌اي و بين‌الملل دنبال مي‌شود. همه اينها کمک مي‌کند که اميدواري در دل مردم به وجود بيايد و نبايد بگذاريم اين اميدواري مخدوش شود.
رئيس نهاد قانونگذاري ادامه داد: اين عامل مهمي در ثبات و انگيزه در سرمايه‌گذاري مي‌باشد.
وي با بيان اينکه موضوع هسته‌اي يک موضع ملي است و تمام ارکان نظام بايد در اين زمينه يکصدا باشند، افزود: نمي‌شود بدون حمايت همه بخش‌ها مسئله هسته‌اي را حل کرد و ما اين مسئله را با عمق وجود درک مي‌کنيم.
دکتر لاريجاني گفت: اين بازي‌اي است که غربي‌ها درست کرده‌اند و مسئله هسته‌اي در ايران يک مشي درست را دنبال مي‌کرد و فرازوفرودهايي را داشت، البته نگاه غربي‌ها يک نگاه کاسبکارانه است و آنها چانه‌زني مي‌کنند و حرف اعلامي آنها با رفتار اعمالي آنها در مذاکرات متفاوت است.
وي ادامه داد: غربي‌ها در بيرون مي‌گويند ايران بايد شفاف باشد و به سمت سلاح نرود و ما از اين جهت نگراني داريم اما در مذاکرات به دنبال روش کاسب‌کارانه هستند و بر سر تعداد سانتريفيوژها يا اينکه کجا چگونه بايد عمل شود، چانه‌زني مي‌کنند.
رئيس نهاد قانونگذاري گفت: ما قطعا از مذاکرات حمايت مي‌کنيم و اين روش مذاکرات را درست مي‌دانيم و مسئله هسته‌اي ايران حتما از درون مذاکرات قابل حل است و بايد در مسير مذاکرات آنچه که شفاف‌سازي است، مبنا قرار دهيم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |