سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 135513 18:49 1399/12/12
فضای بازار نفت همچنین تحت تاثیر آمار تولیدی ضعیف چین

فضای بازار نفت همچنین تحت تاثیر آمار تولیدی ضعیف چین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فضای بازار نفت همچنین تحت تاثیر آمار تولیدی ضعیف چین

فضای بازار نفت همچنین تحت تاثیر آمار تولیدی ضعیف چین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با کاهش 1.41 درصدی  و92سنت کاهش داشت و به قیمت64 دلارو23سنت رسید

همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با کاهش17صدم درصدي وبا 11 سنت کاهش به 63 دلارو 79سنت تثبیت شد.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با کاهش 1.21 درصدی و80 سنت کاهش به65 دلارو14سنت رسید.

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه به دلیل انتظارات برای موافقت اوپک برای افزایش تولید در نشست هفته جاری و نگرانیها از کندی تقاضای چین، بیش از یک درصد کاهش یافت.

ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالا در شرکت راکوتن سکیوریتیز گفت: انتظارات بالایی که برای افزایش تولید نفت اوپک و متحدانش از آوریل وجود دارد، قیمتها را پایینتر برده است. نگرانیها نسبت به افزایش عرضه اوپک پلاس و پایان کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز عربستان سعودی در ماه میلادی جاری، قیمتها را تحت فشار کاهشی قرار داده است.

وزیران گروه اوپک پلاس روز پنج شنبه دیدار می کنند و ممکن است درباره بازگرداندن ۱.۵ میلیون بشکه در روز تولید نفت به بازار مذاکره کنند.

نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک تحت تاثیر کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی، در فوریه کاهش پیدا کرد و به هفت ماه افزایش ماهانه متوالی پایان داد.

اوپک پلاس ذخایر جهانی نفت را مونیتور می کند و نرخ کاهش سطح ذخایر یکی از عواملی خواهد بود که در نشست روز پنجشنبه مورد بحث قرار می گیرد.

به گفته هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل شرکت تحقیقاتی نیسان سکیوریتیز، قیمتهای نفت ممکن است تحت فشار قرار گیرد زیرا سرمایه گذاران در آستانه نشست اوپک در قراردادهایشان بازنگری خواهند کرد. فضای بازار همچنین تحت تاثیر آمار تولیدی ضعیف چین قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، رشد فعالیت کارخانه ای چین در فوریه به پایینترین حد در ۹ ماه اخیر کاهش یافت که ممکن است تقاضای این کشور برای نفت را محدودتر کرده و بر قیمتها تاثیر منفی بگذارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |