شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 164417 11:26 1400/09/15
فاز سوم سامانه هوشمند بخش تعاون راه اندازی شد

فاز سوم سامانه هوشمند بخش تعاون راه اندازی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فاز سوم سامانه هوشمند بخش تعاون راه اندازی شد

فاز سوم سامانه هوشمند بخش تعاون راه اندازی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، تیرماه امسال، تفاهم‌نامه مشترکی میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور همکاری مشترک برای الکترونیکی کردن فرایند های مورد نیاز فعالان بخش تعاون با هدف کاهش زمان، افزایش شفافیت و حذف اسناد کاغذی به امضا رسید.

به موجب این تفاهم‌نامه، سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون و سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک از شهریور ماه امسال به هم مرتبط شده و تمامی فعالیت‌های ثبت و تغییرات شرکت‌های تعاونی و برگزاری مجامع شرکت‌های تعاونی، الکترونیکی و به شکل آنلاین انجام گرفته و دیگر به ارائه کاغذ، صورت جلسه یا حضور افراد در مجامع نیاز نیست.

با این اقدام، امکان پذیرش مدارک مجامع آنلاین تعاونی که از طریق سامانه نسبت به برگزاری مجمع اقدام کنند، فراهم شد.

گزارش عملکرد صد روزه مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی فاز سوم «سامانه جامع و هوشمند تعاون» برای تسریع صدور مجوز تشکیل تعاونی ها حکایت دارد.
بر اساس اعلام این مرکز، فاز سوم «سامانه جامع و هوشمند تعاون» در حال راه اندازی است و مستندات مورد نیاز برای تشکیل تعاونی به صورت الکترونیکی با رعایت ملاحظات قانونی برای ارائه به سازمان ثبت شرکت ها دریافت و به سازمان ثبت شرکت ها تحویل می شود؛ این موضوع باعث تسریع فرآیند صدور مجوز تشکیل تعاونی و افزایش رضایت ذینفعان آن شده است.

سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون با اهتمام معاونت وقت تعاون وزارت کار در شهریورماه سال گذشته با هدف بهبود فضای کسب و کار تعاونی‌ها رونمایی شد و آغاز به کار کرد.

این سامانه به منظور شفاف سازی عملکرد مدیران تعاونی و با هدف ارائه خدمات الکترونیک به مدیران، بازرسان، اعضای شرکتها و اتحادیه های تعاونی و متقاضیان تشکیل تعاونی راه اندازی شده و مدت زمان ثبت شرکتهای تعاونی را کاهش می دهد.

تعاونگران بدون مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پرداخت هزینه، می توانند تغییرات تعاونی را به صورت خودکار به ثبت برسانند، به شکل آنلاین مدارک خود را ارسال و خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

راه اندازی فاز سوم سامانه هوشمند بخش تعاون

در راستای عملکرد سه ماهه مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت کار همچنین فاز اول سامانه داشبوردهای مدیریتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال راه اندازی است و در سامانه جامع روابط کار قابلیت چت آنلاین برای افزایش رضایت مندی مخاطبان و افزایش کانال های ارتباطی اضافه شده است. گزارشهای دریافتی نشان می دهد این طرح با استقبال مخاطبان همراه بوده است.
سامانه جامع روابط کار به دلیل افزایش جامعه هدف وزارت کار و تحقق اصل شفافیت، با هدف دسترسی آسان و سریع کارگران و کارفرمایان به خدمات حوزه روابط کار بدون مراجعه حضوری به ادارات کار راه اندازی شد.
راه‌اندازی این سامانه کارگران و کارفرمایان برای ارائه دادخواست خود نیازمند مراجعه حضوری نیستند و می‌توانند با رایانه شخصی، تلفن همراه و مراجعه به کافی نت یا هرجای دیگری که امکان دسترسی به اینترنت باشد، دادخواست خود را به ثبت برسانند؛ بر این اساس مقرر شد تا همه کارگران و کارفرمایان برای دریافت و ارایه خدمات مطلوب جهت احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
سامانه جامع روابط کار دارای چند زیر سامانه است که از مهمترین آنها می توان به زیر سامانه جامع ثبت دادخواست‌ها، ‌ بیمه بیکاری، حمایت از مشاغل، آموزش ایمنی نیروهای کار، ثبت و تایید و پیگیری قراردادهای کار، شناسایی واحدهای مشکل‌دار و بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد.
از دیگر اقدامات مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت کار در  مدت مذکور، تسهیل فرآیندهای کسب و کار بود که از  ۴۴ مجوز کسب و کار دستگاهی، دو عنوان مجوز «مشاغل خانگی» و «مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی» از معاونت اشتغال وزارتخانه و عنوان «ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی» از سازمان آموزش فنی و حرفه ای در دستور کار قرار گرفته و مقدمات اجرایی شدن آنها فراهم شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |