جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12798 13:07 1394/03/01
عکاسی هنوز مظلوم است

عکاسی هنوز مظلوم است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عکاسی هنوز مظلوم است

عکاسی هنوز مظلوم است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

داور اولین نمایشگاه عکاسان سینمای ایران گفت: عکاس سینمایی به واسطه‌ی تأثیری که روی دیده شدن فیلم یا اثر دارد عهده‌دار مسئولیت مهمی است. مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری، عکاس و داور مسابقه و نمایشگاه عکاسان سینمای ایران در خصوص این نمایشگاه در گفتگو با گفت: عکس به عنوان یک عامل بصری ساده و تأثیرگذار اهمیت زیادی دارد و عکاسی سینما با تصویری که ثبت می‌کند به نوعی مضمون فیلم را منعکس خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با اشاره به معیارهای انتخاب برندها در این نمایشگاه افزود: بخشی از این معیارها تابع قوانین کلاسیک، قسمتی بسته به تخیل و فرصت شانس و بخش دیگر به تکنیک‌های لحاظ شده در کار مربوط می‌شوند و در نهایت مجموعه‌ی این فرآیندها باید گویای مضمون و مفهموم فیلمنامه باشد.

پورصمدی تصریح کرد: عکاس یک محصول تولید شده مسئولیت مهمی در قبال آن اثر دارد چرا که آن عکس ویترینی برای مخاطب و ترغیب وی به دیدن کار است، همچنین عکس ارائه شده برای یک اثر نشانگر کیفیت کار است.

وی در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: هر گونه حرکت بیرونی عکاسانه‌ای به هر شکل و با هر مفهومی انجام شود مورد تأیید است؛ چرا که به دلیل مظلومیت این هنر، هر برنامه‌ای که باعث شود عکس به زندگی مردم بیاید اتفاق خوب و لازمی است.

این عکاس و فیلمبرداری افزود: عکس به مفهوم عام آن یک پدیده‌ی زیبای تأثیرگذار است که می‌توان بارها و بارها به آن مراجعه کرد و لذت برد همچنین گسترش این اتفاقات می تواند اصولی را در ذهن مخاطب ایجاد کند که منجر به ارتقای سواد بصری آنها شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سینمای ما ورشکسته است و هر عنصری که بتواند آن را جذاب کند اهمیت دارد عکاسان سینما هم در این راستا تلاش می‌کنند تا شاید به واسطه‌ی عکسی که از یک اثر می‌گیرند منجر به افزایش توجه مردم به سینما و کارهای موجود شوند.

گفتنی است اختتامیه اولین نمایشگاه و مسابقه‌ی عکاسان سینمای ایران ساعت ۱۹ روز جمعه ۱خرداد ماه با حضور جمعی از هنرمندان در زمینه‌ی بازیگری، کارگردانی و ... در باغ موزه‌ی قصر برگزار می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |