چهارشنبه 19 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11788 13:56 1394/01/28
سرمایه گذاری جدید برای احداث ۱۰۰۰ کیلومتر آزادراه

سرمایه گذاری جدید برای احداث ۱۰۰۰ کیلومتر آزادراه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سرمایه گذاری جدید برای احداث ۱۰۰۰ کیلومتر آزادراه

سرمایه گذاری جدید برای احداث ۱۰۰۰ کیلومتر آزادراه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه امورزیربنایی: وزیر راه و شهرسازی از احداث ۱۰۰۰ کیلومتر آزادراه با سرمایه گذاری جدید و مصوببات هیأت وزیران در سال گذشته در این خصوص خبر داد و گفت: به هدف افزایش بهره وری ظرفیت راه آهن با هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری به دو برابر افزایش می یابد.

شهرسازی عباس آخوندی در نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر کیفیت اجرای پروژه ها، گفت: همواره در برنامه های مجلس بر تحقق سه درصدی رشد از طریق بهره وری مورد تأکید قرار گرفته است که هدف از آن استفاده بهینه از امکانات موجود است.

آخوندی تصریح کرد: سیستم کنترل اتوماتیک قطارها در حال حاضر در مسیر هزار کیلومتری تهران – مشهد اجرا شده است و در ۱۴ ماه آینده تمام خطوط ریلی به این سیستم مجهز می شود که به این ترتیب با هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری ظرفیت راه آهن ۱۰۰ درصد افزایش می یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش مسکن و شهرسازی با برنامه ریزی صورت گرفته از سوداگری و سفته بازی جلوگیری می شود و جلوی سوء استفاده عده ای از فرصت طلب ها را خواهد گرفت.

آخوندی در ادامه سخنانش با اشاره به بازدید نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس از مرکز مدیریت راه ها گفت: در زمان پیروزی انقلاب یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو وجود داشته است که الان به ۱۷ میلیون خودرو رسیده است و پیش بینی شده است در دو دهه آینده تعداد خودروها به ۵۰ میلیون دستگاه برسد که قطعاً‌کنترل دستی این ترافیک امکان پذیر نخواهد بود.

وی یادآور شد: امسال برای تجهیز راهدارخانه ها ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

آخوندی اعلام کرد: برای نخستین بار ۴۸۰ میلیون دلار تسهیلات برای توسعه بنادر با همکاری بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدوارم به زودی بابت بدهی پیمانکاران اوراق خزانه اسلامی به آنها داده شود و این اوراق در بازار قابل داد و ستد خواهد بود.

آخوندی اعلام کرد: در سال گذشته در بخش راه های روستایی ۴۰۰۰ کیلومتر احداث، ۲۵۰۰ کیلومتر آسفالت و ۲۵۰۰ کیلومتر بهسازی صورت گرفته است و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال ۵۵۰۰ کیلومتر از راه های روستایی احداث و آسفالت می شود.

در نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس و وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی، سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران بیان کرد: در سال ۱۹۵۰، بودجه عمرانی ۱۰ سال یکی از کشورهای پیشرفته به حوزه حمل و نقل اختصاص یافت که نتیجه آن آمایش مناسب سرزمینی و رسیدن به توسعه است و عدم برخورداری از حمل و نقل مناسب یکی از دلایل گرایش به تمرکز جمعیت در کشور است.

وی توضیح داد: در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت لازم است گزارش اقدامات و پیشرفت های وزارتخانه به مردم اعلام شود.

در نشست اعضای کیمسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس به بیان دیدگاه های خود در حوزه راه و شهرسازی پرداختند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |