جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12141 14:34 1394/02/08
ساخت و سازهای غیرمجاز در ۵۲ هزار روستا

ساخت و سازهای غیرمجاز در ۵۲ هزار روستا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ساخت و سازهای غیرمجاز در ۵۲ هزار روستا

ساخت و سازهای غیرمجاز در ۵۲ هزار روستا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

امور زیربنایی: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از نیمه دوم ۸۷ تا اسفندماه سال گذشته ۵۲ هزار مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای کشور به فرمانداری ها و استانداری ها گزارش شده است.

محمدرضا شاملو روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: متاسفانه تخلفات بیشتری در حریم روستاها شاهد هستیم و ساخت و سازهای غیرمجاز در بسیاری از روستاها از جمله استان های گیلان، مازندران و تهران، وسعت اراضی کشاورزی و باغات را کاهش داده است.

وی با بیان آنکه باید از ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان یک عارضه خطرناک در مناطق روستایی جلوگیری شود، گفت: حفظ محیط زیست و اراضی کشاورزی و باغی و بافت های با ارزش روستایی از وظایف مهمی است که همه مردم باید به آن توجه کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای کشور، اظهار داشت: هم اکنون ۳۸ هزار روستا در کشور بالای ۲۰ خانوار هستند که طرح هادی ۳۲ هزار و ۸۰۰ روستا تهیه شده است.

وی تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد ۸۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار که جمعیت ۱۸ میلیون نفری کشور را تشکیل می دهند هم اکنون دارای طرح هادی هستند.

وی بر ضرورت حفظ بافت های باارزش روستایی در کشور تاکید و اضافه کرد: از حدود ۲۰۰ روستای باارزش کشور ۲۰ روستا در برنامه سوم، ۳۶ روستا در برنامه چهارم و ۳۰ روستا براساس برنامه پنجم به لحاظ آثار و ابنیه که قدمت زیادی دارند طرح های مختلفی را برای حفظ این بافت ها آماده شده که هم اکنون در ۶۱ روستا عملیات اجرایی آن برای احیای بافت های روستایی آغاز شده است.

شاملو با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال طرح هادی پنج هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به پایان می رسد، گفت: با اجرای طرح هادی در روستاها و ساماندهی محلات در ۱۴ هزار و ۲۸۰ روستا هم اکنون برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به ۳۷ درصد رسیده که جمعیت آن حدود ۱۰ میلیون نفر است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران به میزان اعتبارات طرح های هادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته میزان اعتبارات ما در این بخش یک هزار میلیارد تومان بود، اما برای اجرای این طرح ها در روستاهای کشور نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم که سال گذشته ۲۵ تا ۳۰ درصد این اعتبار برای ما تخصیص یافت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |