شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 192772 12:49 1401/06/05
ساخت ماهواره‌های اینترنتی در دستور کار قرار گرفت

ساخت ماهواره‌های اینترنتی در دستور کار قرار گرفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ساخت ماهواره‌های اینترنتی در دستور کار قرار گرفت

ساخت ماهواره‌های اینترنتی در دستور کار قرار گرفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، اینترنت ماهواره‌ای یکی از انواع دسترسی به اینترنت، از راه ماهواره است. اینترنت ماهواره‌ای بیشتر در مواردی به‌کار می‌رود که دسترسی معمولی به اینترنت (کابلی،فیبرنوری،دایال-آپ، بی‌سیم و ...) مانند جاهای دورافتاده امکان‌پذیر نیست، یا از کیفیت پایینی برخوردار است.

به طور کلی در تعریف این نوع از اینترنت باید گفت امواج از طریق ماهواره ارسال میشود و کاربر برای دریافت آن باید از تجهیزات مخصوص آن یعنی دیش و دریافت کننده امواج استفاده کند. اگر این نوع از اینترنت فراگیر شود احتمال تولید تجهیزات آن با قیمت کمتر وجود دارد یا حتی سیم کارت هایی مانند آنچه در تلفن ماهواره‌ای استفاده میشود تولید شود.

در همین راستا «حسن سالاریه»، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران، در خصوص در دستور کار قرار داشتن ساخت ماهواره‌های اینترنت توسط سازمان فضایی اظهار داشت: «در سازمان فضایی به عنوان زیرساخت حوزه اینترنت فضایی ورود می کنیم و بخش رگولاتوری (تنظیم گری) در این حوزه بر عهده ما نیست.»

رئیس سازمان فضایی ایران افزود: «در بخش زیرساخت منظور ساخت ماهواره های اینترنت است که در برنامه ما به صورت منظومه در حال پیگیری است.»

وی تاکید کرد: «در برنامه 10 ساله فضایی مسیر کاملا مشخصی درباره منظومه ماهواره های اینترنت دیده شده است.»

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: «این برنامه در حال حاضر در فاز امکان سنجی است و  پس از تکمیل این فاز، ماهواره های منظومه حداقلی narrow band یا به اصطلاح IOT (اینترنت اشیاء) داریم و پس از آن به سراغ broadband و اینترنت می رویم.»



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |