جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 172178 11:25 1400/11/20
زیرساخت ها باید در شهرهای جدید مورد توجه جدی قرار بگیرد

زیرساخت ها باید در شهرهای جدید مورد توجه جدی قرار بگیرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
زیرساخت ها باید در شهرهای جدید مورد توجه جدی قرار بگیرد

زیرساخت ها باید در شهرهای جدید مورد توجه جدی قرار بگیرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، علیرضا جعفری در مراسم افتتاح و کلنگ زنی تعدادی از طرح های عمرانی و فرهنگی شهر جدید سهند به مناسبت دهه فجر، افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی است بنابراین باید در ساخت شهرهای جدید توجه به فرهنگ در اولویت نخست باشد.

وی اظهار داشت: در شهرهای جدید باید تنها مسکن سازی صرف مورد توجه قرار نگیرد، بلکه باید به همه شاخص های توسعه یافتگی در بحث فرهنگی و تولید مسکن توجه شود.

جعفری با اشاره به این که در شهرسازی باید زمینه زیست هوشمند برای شهروندان فراهم شود، یادآوری کرد: امید است شهر جدید سهند به عنوان پیشران در بین شهرهای جدید کشور در این مورد نقش ایفاء کند و بتوانیم برای جوانان آینده این منطقه محیط زیستی مناسب و هوشمند فراهم کنیم.

وی توجه به الگوی ایرانی و اسلامی را از دیگر اهداف شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور نام برد و ادامه داد: در شهر جدید سهند هم باید به اِلمان های ایرانی – اسلامی توجه ویژه شود.

جعفری با اشاره به این که در شهر سهند کارهای ارزشمندی صورت گرفته که ناشی از روحیه جهادی خدمتگزاران است، گفت: به رغم این تلاش ها اما باز هم از نقطه مطلوب فاصله داریم و باید شاخص های توسعه همگام با سند گام دوم انقلاب جلو برود.

وی همکاری و همدلی و مشارکت همه دستگاه ها را در تحقق آرمان شهر ایرانی - اسلامی ضروری دانست و با بیان اینکه باید آنچه زیبنده هموطنان است در دستور کار قرار گیرد، افزود: برای سال آینده باید دستگاه های خدمات رسان برای جبران مافات و کمبودها همراه و همدل باشند.

جعفری با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال تولید داخلی، مانع زدایی و رفع موانع، گفت: تعامل بین همکاران شرکت عمران شهر سهند برای پیشرفت کارها بسیار ارزشمند است، اما هنوز راه های نرفته زیادی پیش رو است که باید با روحیه جهادی شرایط زیست بهتری برای هموطنان فراهم شود.

وی کیفیت، سرعت و مدیریت هزینه را از اصول اساسی برشمرد که باید در دستور کار مدیران و مئولان شهرهای جدید قرار بگیرد.

استاندار آذربایجان شرقی: توزیع عدالت در شهر جدید سهند مورد توجه جدی باشد

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه شعارهای دولت سیزدهم باید در عمل پیاده شود، افزود: یکی از اهداف دولت جدید توزیع عدالت است و در شهر جدید سهند نیز توزیع عدالت باید متناسب با جمعیت و نیازهایش صورت بگیرد.

عابدین خرم، عدالت آموزشی را از مهم ترین بخش های عدالت مورد نظر دولیت دانست و بیان کرد: به دلیل جمعیت زیاد شهر سهند سرانه آموزشی در آن کم است و باید توسعه یابد.

وی اظهار داشت: کارهای بزرگی در شهر جدید سهند انجام شده است؛ با این وجود مشکلاتی مانند آب شرب و حمل و نقل باید با اتحاد و همدلی و اهتمام مدیران حل شود؛ بخش هایی از مشکلات به دست دولت حل می شود اما بخشی دیگر هم باید به دست مردم و بخش خصوصی حل شود.

خرم با عنوان اینکه پس از افتتاح آزاد راه تبریز- سهند مشکلاتی از قبیل عوارض، روشنایی و آنتن دهی تلفن همراه در آن مطرح شد، گفت: رفع این مشکلات باید توسط مسئولین دولتی پیگیری شود، اما در مورد عوارض باید مسئولان مردم را اقناع کنند که وقتی از سرمایه گذار بخش خصوصی دعوت به سرمایه گذاری در یک پروژه می کنیم ، سرمایه گذار بعد از اتمام پروژه انتظار دارد سرمایه اش را برداشت کند، در غیر این صورت موجباب فرار سرمایه گذار را فراهم می کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم پروژه های نیمه تمام استان را با بودجه دولتی به اتمام برسانیم ۲۰ سال زمان نیاز دارد، بنابراین وقتی از سرمایه گذار بخش خصوصی برای اتمام و یا شروع پروژه ای دعوت می شود نباید با اقداماتی او را فراری دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی سپس با اشاره به این که به مسایل و مشکلات شهر سهند اشراف کامل داریم و با جدیت به دنبال حل  آنها هستیم، گفت: اگر سرمایه گذار و دولت با هم مشارکت کنند شهر سهند را الگو و نماد شهرهای جدید کشور خواهیم کرد.

خرم اضافه کرد: تا چند سال آینده شهر سهند را به شهر پاک با همه امکانات مناسب رفاهی تبدیل خواهیم کرد.

۹۹ طرح در شهر جدید سهند در دست اجراست 

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز با اشاره به اجرای پروژه آزاد راه تبریز- سهند و ۹۹ طرح در سال جاری گفت: اکنون شهر سهند تبدیل به یک شهر کارگاهی شده است، به طوری که ۹۹ پروژه تبدیل به قرارداد شده و تفرجگاه هشت بهشت سهند در حال تبدیل شدن به سومین تفرجگاه بزرگ استان بعد از ائل گلی و کوه عون بن علی است.

عباس مصطفوی افزود: در اقدام ملی مسکن رتبه نخست را کسب کرده ایم و امیدواریم در نهضت ملی مسکن نیز شهر جدید سهند رتبه نخست را کسب کند.

وی با اشاره به این که پروژه متوقف شده در سهند وجود ندارد ، گفت: بسیاری از پروژه ها یا در حال اجرا و یا در شرف تکمیل هستند.

مصطفوی گفت: بحث شهرسازی ایرانی اسلامی در دستور کار قرار دارد و پیمانکاران تعداد هفت هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی نیز انتخاب شده اند.

به گفته وی در سال گذشته حدود ۹۸ درصد بودجه شهر جدید عملیاتی شد و در سال جاری هم ۱۰۰درصد بودجه عملیاتی خواهد شد.

در این مراسم کتابخانه شهید قاسم سلیمانی واقع در فاز ۲، باشگاه ورزشی شهید سلیمانی، رمپ ورودی فاز ۴، مسیر دوچرخه سواری و نیز باغ فردوس در تفرجگاه «هشت بهشت»، افتتاح و طرح های ۷۲۷۶ واحدی نهضت ملی مسکن، مدرسه استثنایی، محله ۶ فاز چهار، محله ۵ فاز۴ و مجتمع خدماتی و رفاهی هشت بهشت کلنگ زنی شده و مزار شهدای گمنام و تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن مورد بازدید معاون وزیر مسکن و شهرسازی، استاندار آذربایجان شرقی و نیز هیات همراه قرار گرفت.

همچنین در پایان این دیدار با حضور سرپرست شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور، جلسه پیمانکاران نهضت ملی مسکن برگزار و ضمن تقدیر از تیم دوچرخه سواری شرکت عمران شهر جدید سهند از نقشه کودکانه شهر سهند رونمایی شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |