شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14192 14:56 1394/04/28
روند نزولی طلا ادامه دار خواهد بود

روند نزولی طلا ادامه دار خواهد بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روند نزولی طلا ادامه دار خواهد بود

روند نزولی طلا ادامه دار خواهد بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تازه ترین تحلیل تکنیکال نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا و نوسانات ارزش دلار خواهد بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی اف ایکس استریت، اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال موجب شده تا شاخص سهام و ارزش دلار با افزایش بیشتری روبرو شود و این مساله قیمت طلا را تحت فشار زیادی قرار داده است.بر اساس این گزارش آمارهای مربوط به اعتماد مصرف کننده و نرخ تورم آمریکا طی ساعات آینده می تواند تاثیر زیادی بر ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.تحلیل تکنیکال حاکی است سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1150 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا تا 1153 دلار افزایش خواهد یافت.سطح حمایتی قیمت طلا نیز در این شرایط 1140 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1132 دلار کاهش خواهد یافت.

تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری آر بی سی کاپیتال تاکید کرد که بازار طلا در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو قرار دارد و روند نزولی قیمت طلا در این شرایط متوقف نخواهد شد.به گزارش پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه آر بی سی تصریح کرد: روند نزولی قیمت کالاها در بازارهای بین المللی تنها محدود به طلا نمی شود و تقویت ارزش دلار در شرایط کنونی تاثیر منفی زیادی بر اکثر کالاها داشته است.بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با کاهش بیش از 2.3 درصدی روبرو شده است و به پایین ترین سطح در 5 سال گذشته رسیده است.قیمت نقره نیز در هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی با کاهش 4.5 درصدی روبرو شده است. اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی اخیر کیتکو نیوز نیز به کاهش قیمت جهانی طلا در روزهای آینده رای داده اند. تحلیلگران موسسه مالی ناتیکسیس نیز تاکید کردند که در شرایط کنونی هیچ خبر مثبتی برای بازار طلا وجود ندارد.

کاهش نگرانی ها نسبت به بحران مالی و بدهی یونان و کاهش نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی چین و گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته است.حتی انتشار خبر مربوط به افزایش 57 درصدی ذخایر طلای چین نیز نتوانسته است تاثیر مثبتی بر قیمت طلا داشته باشد چرا که افزایش ذخایر طلای چین کمتر از حد انتظارات اولیه بوده است.به گزارش جهان اقتصاد، مهمترین مانع بای افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی این است که سرمایه گذاران منتظر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده هستند. احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست های سپتامبر و دسامبر فدرال رزرو بیشتر شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |