جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 194881 12:56 1401/06/19
راه اندازی پروژه های اقتصادی قطر تا سال 2023 با سوئیس است

راه اندازی پروژه های اقتصادی قطر تا سال 2023 با سوئیس است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
راه اندازی پروژه های اقتصادی قطر تا سال 2023 با سوئیس است

راه اندازی پروژه های اقتصادی قطر تا سال 2023 با سوئیس است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، وب سایت فرانسوی زبان سوئیسی Economy Suisse اعلام کرد که سرمایه گذاران سوئیسی به دنبال بهره مندی از فضای سرمایه گذاری قطر هستند و انتظار دارند که قطر شاهد سرمایه گذاری های سوئیسی در سه ماهه اول سال 2023 باشد.

این گزارش حاکی از آن است که قطر و سوئیس قصد دارند در مرحله بعدی همکاری‌های اقتصادی دو کشور مسیر مبادلات تجاری بین دوحه و برن که در پایان سال 2021 به رشد دو برابری دست یافت، تقویت کنند.

حجم مبادلات تجاری دو کشور 750 میلیون فرانک سوئیس معادل 800 میلیون دلار برآورد شده است.

این گزارش می ‌افزاید؛ طرح تقویت مشارکت دوجانبه تنها محدود به طرف قطری نخواهد بود که در ژنو، زوریخ و دیگر شهرهای سوئیس سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی به‌ویژه در بخش املاک و هتل‌داری دارد، حالا به طرف سوئیس نیز تسری خواهد یافت.

 سوئیس با بخش‌های مختلف دولتی یا خصوصی خود قصد دارد در دوره آینده وارد بازار قطر شود و سرمایه گذاری های خود را در کشور میزبان بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 شرکت ها و بازرگانان سوئیسی تجربه بالایی در پروژه های ساختمان سبز و پایداری دارند، به ویژه در رابطه با بازیافت آب و تکیه بر تابش فتوولتائیک در عملیات روشنایی شهر هوشمند، علاوه بر بخش بانکی که سوئیس یکی از بهترین ئکشورهای جهان از نظر توان مالی است.

شایان ذکر است که کمیته مشترک قطر و سوئیس سه شنبه گذشته اولین جلسه خود را به ریاست علی الکواری وزیر دارایی قطر و اولی ماورر همتای سوئیسی وی در سوئیس برگزار کرد.

اقتصاد قطر یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان عرب و خلیج فارس است و در شاخص رقابت اقتصادی در سال 2021 در رتبه هفدهم جهان قرار دارد. دوحه سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای در زمینه های مختلف دارد. از بخش‌های انرژی، نفت، مالی و بانکی گرفته تا هوانوردی، گردشگری.

از سوی دیگر، اقتصاد سوئیس با وجود کمبود مواد اولیه، یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان است، اما در زمینه‌های صنعتی و مالی و شرکت‌های چند ملیتی به موفقیت‌های اقتصادی چشمگیری دست یافته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |