شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 198673 12:46 1401/08/21
در گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت مطرح شد

در گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت مطرح شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
در گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت مطرح شد

در گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت مطرح شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تبدیل «فولاد لجستیک» به بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی مواد اولیه معدنی کشور

شرکت چند وجهی فولاد لجستیک در بهار سال ۱۳۹۸ با توجه به سیاست یکپارچگی شرکت فولاد خوزستان با برنامه‌ریزی لازم با ادغام شرکت فولاد ریل جنوب در بخش ریلی، شرکت گنجینه پردیس بخش جاده‌ای و شرکت لکو موتیو ریل اروند (پشتیبانی) در قالب یک شرکت واحد تشکیل گردیده که ماموریت لجستیکی ریلی، جاده‌ای و دریایی حمل و نقل مواد اولیه مورد نیاز از معادن مختلف کشور به مجتمع فولاد خوزستان و نیز حمل و نقل محصولات شرکت فولاد خوزستان به مشتریان داخلی و خارجی را دارد. این شرکت دارای ناوگان ریلی به تعداد ۲۰۰۰ واگن ملکی شامل واگن ها لبه بلند حمل مواد معدنی و واگن ها لبه کوتاه حمل محصول ونیز دارای ۳۰ دستگاه انواع تریلی های کشنده از نوع کمپرسی و لبه دار و غیره در ناوگان جاده می باشد. این شرکت در دو سال اخیر توانسته با برنامه‌ریزی جامع به اهداف تعیین شده با حمایت مدیر عامل فولاد خوزستان دست یابد. برای آشنایی با دستاوردها و عملکرد این شرکت با علی قبادی، مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک، گفت و گو کرده ایم که مشروح آن را درا دامه می‌خوانید.

دکتر قبادی عکس

حمل بیش از ۲۵ درصد حجمی بار ریلی کشور

بیش از ۲۵ درصد حجمی بار ریلی کشور ( شامل چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تن حمل کنسانتره از معدن چادرملو به گندله‌سازی اردکان و حمل دو میلیون تن کنسانتره از معدن چادرملو به شرکت فولاد خوزستان ) توسط  شرکت چند وجهی فولاد لجستیک حمل شده است.

مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک، با اعلام این مطلب در گفت و گو با دنیای اقتصاد گفت:  برای رسیدن به این هدف سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی‌هایی در زیرساخت‌های بخش ریلی صورت گرفته که می‌توان به تامین قطعات اصلی و استراتژیک مورد نیاز با توجه به تحریمهای ظالمانه علیه کشور اشاره کرد.

250*300

وی افزود: همچنین تجهیز ماشین آلات و ابزار آلات مورد نیاز بخش تعمیرات و طریقه راه های ارائه شده به شرکت «لوکوموتیو ریل اروند» اشاره نمود که نتیجه آن افزایش آماده به کاری ناوگان از ۶۶ درصد در ۱۸ ماه گذشته به بیش از ۹۵ درصد در حال حاضر است. به عبارتی راه اندازی بیش از پانصد واگن متوقف در تعمیرات اساسی و ویژه به چرخه بهره برداری است. در کنار آن با امضاء تفاهم نامه قطار برنامه‌ای(یعنی کاهش مدت سیر واگن ها) با مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران توانستیم علاوه بر رساندن حجم بیشتری مواد اولیه در کوتاه ترین زمان ممکن به فولاد خوزستان و نیز بازاریابی برای کسب درآمد بیشتر و استفاده بهینه از ناوگان ریلی شرکت در مناقصه کشوری حمل و نقل ریلی شرکت کنیم. به همین منظور توانستیم با شرکت سریر لجستیک قرارداد بزرگترین حمل و نقل ریلی مواد اولیه معدنی (کنسانتره) انعقاد نموده و نیز قرارداد ۲۵ هزار تن حمل ونقل ریلی آند آلومینیوم واردات با شرکت «زر نهاد » انعقاد گردید که این امر باعث افزایش درآمد برای سهامداران و خانواده بازنشستگان محترم فولاد خوزستان می باشد.

Untitled-1

  راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی در مبادی بارگیری جاده‌ای

 علی قبادی، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بخش جاده‌ای در 18 ماه گذشته گفت: یکی از این برنامه‌ریزی‌ها راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی در مبادی بارگیری جاده‌ای است که این امر علاوه بر حذف کامل دلال بازی بارنامه توسط شرکت‌های باربری به تضمین بار ارسال شده توسط بیمه از معادن مختلف به مقصد فولاد خوزستان نیز کمک می‌کند.

  راه‌اندازی بزرگترین مرکز فنی و مهندسی تعمیرات ماشین‌آلات سنگین جاده ای در استان خوزستان

وی با اشاره به راه اندازی بزرگترین مرکز فنی و مهندسی تعمیرات ماشین آلات سنگین جاده‌ای در استان خوزستان گفت: با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال که علاوه بر افزایش آماده به کاری از ۸۳ درصد ۱۸ ماه قبل رساندن به بیش از96 درصد در سال جاری جاری ناوگان جاده ای گردیده است که این امر باعث چابک تر شدن ناوگان جاده ای و افزایش درآمد بیشتر برای شرکت چند وجهی فولاد لجستیک شده است.

مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک، افزود: از اقدامات دیگر این است که این شرکت با اخذ تنها نمایندگی آریا دیزل در استان خوزستان و آموزش تخصصی به نیروهای شرکت توسط شرکت آریا دیزل باعث شد که تعمیرات قطعات اصلی و اساسی ناوگان جاده ای شرکت در این مکان صورت گیرد.

وی افزود: این موضوع علاوه بر کاهش زمان باعث کاهش هزینه تعمیرات ناوگان جاده‌ای شده و نیز باعث ارائه خدمات تعمیراتی به دیگر شرکت ها و کشنده های شخصی دیگر در سطح استان شده که باعث افزایش درآمد برای شرکت چند وجهی فولاد لجستیک گردیده است.

  راه‌اندازی مجتمع خدمات و رفاهی فولاد لجستیک

این مجتمع به وسعت پنج هکتار در مقابل درب شماره یک فولاد خوزستان راه‌اندازی شده است. قبادی در ادامه گفت: در این مجتمع علاوه بر ساماندهی سیستم نوبت دهی الکترونیکی برای تخلیه و بارگیری ناوگان جاده‌ای در فولاد خوزستان که باعث حذف رانت بازی‌‎ها در تخلیه و بارگیری و نیز باعث جلوگیری از تجمع ناوگان جادهای در مقابل درب شماره 5 و درب شماره ۲ فولاد خوزستان شده،‌یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته، ایجاد استراحتگاه امن و با امکانات رفاهی مناسب برای رانندگان و محل مناسب برای توقف ناوگان جادهای از لحاظ سرقت قطعات می باشد.

  بزرگترین مناقصه حمل مواد معدنی به وسیله ناوگان جاده‌ای به مقدار 6 میلیون تن در سال گذشته

مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک، با اعلام این مطلب گفت: یکی از افتخارات شرکت فولاد لجستیک این است که رکورد بارگیری روزانه مواد اولیه معدنی از معادن مختلف بیش از ۳۳ هزار تن به فولاد خوزستان که طی ۱۱ سال شکسته شده که این اقدام بی سابقه است. همچنین بیشترین بارگیری مواد اولیه طی هفت ماه اول سال به تناژ بیش از سه میلیون و ۹۲۰ هزار تن درسال انجام شد.

وی افزود:‌ سایر اقدامات صورت گرفته در این زمینه شامل ایجاد انبار ضایعات و ساماندهی جمع آوری آنها در طول خط و شرکت های طرف قرارداد به بیش وزن ۱۰۰۰ تن و به ارزش ریالی بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال، دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران برای نخستین بار و انتقال دفتر مرکزی شرکت از تهران به شهر اهواز جهت همدلی و همکاری و بین همکاران جهت بهره بری بهتر از توانمندی بالقوه آنها است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |