جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 9396 15:45 1393/10/30
درخواست رئیس نظام پزشکی ساری از وزارت بهداشت؛  با بررسی طرح پزشک خانواده مردم را از بلاتکلیفی نجات دهید

درخواست رئیس نظام پزشکی ساری از وزارت بهداشت؛ با بررسی طرح پزشک خانواده مردم را از بلاتکلیفی نجات دهید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
درخواست رئیس نظام پزشکی ساری از وزارت بهداشت؛  با بررسی طرح پزشک خانواده مردم را از بلاتکلیفی نجات دهید

درخواست رئیس نظام پزشکی ساری از وزارت بهداشت؛ با بررسی طرح پزشک خانواده مردم را از بلاتکلیفی نجات دهید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

     آنقدر این موضوع مورد بی‌توجهی قرار گرفت که در نهایت برخی استان‌ها به صورت هوشمندانه از اجرای این طرح سرباز زدند و آن را اجرا نکردند.

رئیس نظام پزشکی ساری ضمن بر شمردن مشکلات اجرای طرح پزشک خانواده در استان مازندران گفت: بهتر است؛ کارشناسانی از سوی وزارت بهداشت و مجلس اجرای این طرح را در استان‌های فارس و مازندران بررسی کنند، تا ایرادات طرح رفع یا در صورت لزوم اجرای آن متوقف شود.

مجیدرضا شیخ رضایی در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه مردم باید از بلاتکلیفی نجات پیدا کنند، گفت: طرح پزشک خانواده گرچه خوب است اما با مشکلاتی مواجه شده که خوبی‌های طرح را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره اینکه طرح پزشک خانواده مربوط به دولت قبل است که به دولت یازدهم به ارث رسیده است، افزود: به نظر می‌آید؛ در دولت قبل، برنامه راهبردی برای اجرای این طرح وجود نداشته، به همین دلیل مشخص نبود که این طرح قرار است؛ چند ساله به نتیجه برسد و نهایی شود.

وی افزود: آنقدر این موضوع مورد بی‌توجهی قرار گرفت که در نهایت برخی استانها به صورت هوشمندانه از اجرای این طرح سرباز زدند و آن را اجرا نکردند.

شیخ‌رضایی با اشاره به اینکه مشکلات طرح پزشک خانواده در دولت قبلی رفع نشد و این طرح با تمام مشکلاتش به دولت تدبیر و امید رسید، افزود: دولت فعلی نیز به درستی عنوان کرده است که حداقل اجرایی شدن این طرح بین ۱۰ تا ۱۵ سال زمان نیاز دارد تا در کل کشور اجرایی شود.

رئیس نظام پزشکی ساری افزود: در استان مازندران زیرساخت‌های مناسبی برای اجرای طرح در نظر نگرفته بودند به همین دلیل این طرح به صورت نارس آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌آید؛ وزارت بهداشت درصدد است، این طرح تا پیش از بررسی در سایر استان‌ها اجرا نشود چرا که هزینه‌های اجرای این طرح با این شرایط بسیار زیاد است و کارآیی کمی دارد، افزود: به همین دلیل عنوان کردند که شهر های زیر ۵۰ هزار نفر را وارد این طرح کرده‌اند و در حاشیه شهرهای بزرگ نیز مراکز آسیب پذیر را می‌خواهند، وارد این طرح کنند.

رئیس نظام پزشکی ساری با اشاره به اینکه در مازندران بیش از ۴۰۰ نفر از پزشکان بخش خصوصی وارد این طرح شدند، افزود: پزشکان بخش دولتی در مراکز بهداشت و درمانی شهری که به عنوان مراکز مجری شناخته می‌شوند، فعالیت می‌کنند. در حقیقت همان فعالیت‌های پزشک روستا را دنبال می‌کنند. اما توزیع پزشکان در شهر یکسان نیست و در برخی نقاط توزیع پزشک کم و در برخی نقاط بیشتر است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |