جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 112000 15:52 1399/06/19
خودرو در سراشیبی ارزانی

خودرو در سراشیبی ارزانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خودرو در سراشیبی ارزانی

خودرو در سراشیبی ارزانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، کارشناسان هرچند علت خاصی برای این موضوع ذکر نمی‌کنند، اما می‌گویند: در بازار کسی برای خرید خودرو صف نکشیده و تنها عده‌ای با شیطنت به دنبال قیمت‌سازی هستند. به گفته یکی از فعالان بازار، تازه چند روزی است تحویل خودروی دنا پلاس اتوماتیک آغاز شده و هنوز تحویل آنها به تعداد انگشتان دو دست نرسیده، اما در عرض چند ساعت بیش از ۳۰ آگهی فروش از این خودرو در سایت‌ها به چشم می‌خورد.

وی معتقد است: همین مساله ثابت می‌کند قیمت‌گذاری‌ها صوری است و عده‌ای با هماهنگی یکدیگر قیمتی خاص و بالا برای یک خودرو در نظر می‌گیرند.

«سعید موتمنی»، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت نیز معتقد است: اظهار نظر مثبت برخی مسوولان در روزهای گذشته مبنی بر کنترل بازار و تکافوی تولیدات داخلی برای پاسخگویی به نیاز واقعی بازار، بر شیب کاهشی قیمت‌ها تاثیرگذار بوده است.

امروز سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خاتمه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: قیمت‌های بازاری خودروها غیرواقعی است و تفاوت قیمت کارخانه‌ای و بازاری خودروها نباید این قدر زیاد باشد.

«جعفر سرقینی» افزود: گرانی خودرو در بازار، بیشتر یک امر روانی است و مردم دوست دارند پول های در دست خود را تبدیل به کالا کنند. وی تاکیدکرد: ‌برای رسیدن مردم به خودروی مورد نیازشان نیز دستور داده شده تا برنامه ثبت‌نام خودرو به‌طور مداوم‌ و با برنامه‌های بیشتر ادامه یابد و در صورت تداوم و افزایش ثبت نام‌ها، قیمت خودروها بیش از پیش افت خواهد کرد و شانس افراد برای خودرودار شدن بیشتر خواهد شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت خاطرنشان‌کرد: وقتی قیمت‌ها بالا اعلام می‌شود، در عمل خریداری وجود نخواهد داشت. موتمنی، نوک پیکان قیمت‌سازی‌ها را به سمت افرادی که خودرو از خودروسازان تحویل گرفته‌اند نشانه رفت و گفت: این افراد با سوء‌استفاده از شرایط بازار و همچنین التهابات در سایر بازارهای موازی، به ارائه قیمت‌های دلخواه خود می‌پردازند تا سود بیشتری از این آشفته بازار به جیب بزنند. وی در عین حال تاکیدکرد: افزایش فروش فوری خودروسازان در این شرایط می‌تواند به تعادل هر چه بیشتر بازار و کاهش قیمت‌ها کمک کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |