شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11212 17:15 1393/12/24
خروج شرکتهای نفتی از فهرست واگذاری های اصل ۴۴

خروج شرکتهای نفتی از فهرست واگذاری های اصل ۴۴

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خروج شرکتهای نفتی از فهرست واگذاری های اصل ۴۴

خروج شرکتهای نفتی از فهرست واگذاری های اصل ۴۴

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون وزیر نفت:

خروج شرکتهای نفتی از فهرست واگذاری های اصل ۴۴

در حالی که متولیان بازار سرمایه در رایزنی های متعدد موضوع کیفی سازی پالایشگاهها و نرخ خوراک مجتمع های پتروشیمی با وزرات نفت را حل شده فرض می کنند ، معاون وزیر نفت  از خروج شرکت های نفتی از فهرست واگذاری شرکت های اصل چهل و چهاری خبر داده است. با توافق سه جانبه وزارت نفت، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی، نام شرکت‌های نفتی تا اطلاع ثانوی از لیست واگذاری به بخش خصوصی خارج شده است.

منصور معظمی گفت: پیشنهادها و نظرات وزارت نفت در زمینه خروج شرکتهای نفتی از فهرست واگذاری ، در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسید . منصور معظمی با اشاره به مذاکره ۱۴ ماهه وزارتخانه های نفت، امور اقتصادی و دارایی و سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: برداشت صحیح، درست و منطقی توسط سازمان خصوصی سازی وجود داشت ،در عین حال نظرات وزارت نفت در زمینه خروج این شرکت ها از فهرست خصوصی سازی تامین شده است. به گفته وی، پس از بحث و بررسی درباره شرکتهای واگذار شده در کمیسیونهای مختلف در نهایت این موضوع در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح و تصویب شد و بزودی در دولت مطرح می شود. معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت افزود: تغییر گروه بعضی از شرکتها از دو به سه و همچنین موافقت با تاخیر در واگذاری ها، انتظار می رود شاهد تحرک و روان سازی فرآیندهای مدیریتی از منظر تصمیم گیری باشیم.

به گزارش جهان اقتصاد بیژن زنگنه وزیر نفت هفته گذشته از خروج نام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از لیست خصوصی سازی‌ها خبر داد تا عملا بزرگترین شرکت خدماتی صنعت نفت ایران فعلا در بدنه دولت به فعالیت های نفتی خود ادامه دهد.نام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در حالی از لیست اجرای اصل ۷۷قانون اساسی خارج می شود که در طول یکسال گذشته تاکنون شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران، شرکت پیرا حفاری ایران، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت انتقال گاز ایران، ۸پالایشگاه گاز، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و ۱۲شرکت کوچک و بزرگ دیگر نفتی هم تا اطلاع ثانوین قرار نیست به بخش خصوی واگذار شوند.در ادامه این روند معاون وزیر نفت از توافق و انجام مذاکرات متعددی بین وزارت نفت، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی به منظور توقف روند واگذاری سهام شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی دولتی به بخش خصوی خبر داده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |