جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13868 11:24 1394/04/13
جلوی نفس کشیدن صنعت در حال غرق را نگیرید

جلوی نفس کشیدن صنعت در حال غرق را نگیرید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جلوی نفس کشیدن صنعت در حال غرق را نگیرید

جلوی نفس کشیدن صنعت در حال غرق را نگیرید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس خانه صنعت و معدن:

گروه تولید

produces@jahaneghtesad.com

رییس خانه صنعت و معدن گفت: جلوی نفس کشیدن صنعتی که در حال غرق شدن است را نباید گرفت.

سید عبدالوهاب سهل آبادی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در اراک ضمن تاکید بر اینکه بسیاری از صنایع در ارتباط با مشکلات بدهی به وجود آمده بی تقصیرند، اظهار کرد: دولت باید به صحنه بیاید و بعضی از جرائم و بهره هایی که در این چند سال اخیر به صنعتگران تحمیل شده است را جبران کند.

وی راه اندازی کلینیک های صنعتی در استان ها را راهکار برون رفت صنعت از وضعیت فعلی دانست و با بیان اینکه ستاد تسهیل کاری از پیش نمی برد، تصریح کرد: این ستاد فقط استمهال می گیرد و استمهال نیز صنعت را بیچاره تر می کند.

سهل آبادی با بیان اینکه در زمان رکود دولت می تواند نقش خود را ایفا کند و به کمک صنعت بیاید، تصریح کرد: جلوی نفس کشیدن صنعتی که در حال غرق شدن است را نباید گرفت.

رئیس خانه صنعت و معدن اظهار کرد: اگر به دنبال ایجاد رونق اقتصادی در بخش صنعت هستیم باید نسبت به رفع بدهی ها و دیون در ارتباط با جرائم و بهره های بانکی تصمیمات دیگری اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: مادامی که 20 میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می شود، صنایع داخلی ما جایگاهی نخواهند داشت و راه به جایی نخواهند برد.

سهل آبادی گفت: واردات بی رویه و فرهنگ نامناسب تبلیغات تولیدات خارجی تا حدی است که برای نجات صنعت کشور باید تدبیری بهتر اندیشید.

شورای سیاست گذاری صنعت تشکیل شد

مدیرکل دفتر صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت هم دراین مراسم از تشکیل شورای سیاست گذاری صنعت، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در این وزارتخانه خبر داد.

کیومرث فروتنی افزود: این شورا بر اساس ضرورت های اقتصاد مقاومتی و با هدف حداکثر استفاده از توان داخلی و به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت فعالیت می کند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف تشکیل این شورا تحقق وظیفه حاکمیتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای مفاد قانون حداکثر استفاده از توان داخلی است.

فروتنی اظهار کرد: بسیاری از بازرگانان تمایل دارند از فهرست توانمندی های ساخت داخل آگاه باشند و با استفاده از تجهیزات ساخت داخل کالاهای مورد نیاز پروژه ها را فراهم کنند تا زمینه اشتغال و بهره وری از ظرفیت های سرمایه گذاری شده در کشور فراهم شود.

فروتنی بیان کرد: در ماده 3 قانون استفاده حداکثر از توان داخلی در اجرای پروژه ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده که هر 6 ماه یک بار فهرست توانمندی های ساخت داخل را با ظرفیت تولیدی آنها اعلام کند.

وی اظهار کرد: این وزارتخانه موظف است برای تامین بازار واحدهای تولیدی از ثبت سفارش این گونه تولیدات خودداری کند تا از واردات آنها جلوگیری شود.

فضای کار برای تولیدکننده بسیار طاقت فرساست

نایب رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران نیز در این آیین گفت: فضای کار برای تولیدکننده، صنعتگر و معدن کار بسیار طاقت فرسا شده است.

منوچهر توسطی یادآور شد: بسیاری از واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده اند و آثار زیان بار تحریم در فضای اقتصادی باعث شده بسیاری از بازارهای خارجی را نیز از دست بدهیم.

وی سیاست های اقتصادی دولت های نهم و دهم و به خصوص اجرای طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه ها را عامل گرانی، تورم و افزایش قیمت تمام شده محصولات تولیدی کارخانجات دانست.

وی ابراز امیدواری کرد: هیات دیپلماسی ایران در مذاکرات با شایستگی و صلابت به گونه ای عمل کند که شاهد پیامدهای نوید بخش در زمینه های اقتصاد، صنعت و تولید باشیم.

وی با انتقاد از بخشی نگری بانک ها، تامین اجتماعی و سایر دستگاه های دولتی که خبری از پرداخت حقوق های معوقه کارگران ندارند، اظهار داشت: با گذشت چهار ماه از سال جدید برخی از کارگران واحدهای تولیدی هنوز عیدی و پاداش خود را دریافت نکرده اند و علت این مساله داشتن فضای مهلک اقتصادی در جامعه است.

توسطی خاطر نشان کرد: همچنین اجرای قوانین بازدارنده مشکلات واحدهای صنعتی را تشدید و کاری کرده که تولیدات ما نه تنها قدرت رقابت با مشابه خارجی را بازارهای خارجی ندارند بلکه بازارهای داخلی را نیز از دست داده اند.

وی با بیان این که مگر می شود این همه کالاهای قاچاق بدون برنامه وارد کشور شود، افزود: ارایه تسهیلات بانکی با 24 درصد نرخ بهره و بیشتر، قدرت رقابت را از تولیدکننده گرفته است و برهمین اساس به منظور رفع مشکلات فرارو می بایست قانون رفع موانع تولید با جدیت اجرا شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |