جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 158134 14:51 1400/07/25
تولید ۸۰ درصد محصولات کشاورزی با روش سنتی بر عهده زنان روستایی

تولید ۸۰ درصد محصولات کشاورزی با روش سنتی بر عهده زنان روستایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تولید ۸۰ درصد محصولات کشاورزی با روش سنتی بر عهده زنان روستایی

تولید ۸۰ درصد محصولات کشاورزی با روش سنتی بر عهده زنان روستایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، علی اکبر مویدی روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم و معاونت امور زنان و خانواده که با حضور دکتر انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد، اظهار داشت: امروز چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور بهره بردار کشاورزی هستند که با تلاش و پشتکار امنیت غذایی را رقم می زنند که بسیاری از آنان زنان هستند.

وی ادامه داد: به طور کلی جمعیت زنان روستایی و عشایری، ۱۰ میلیون نفر است که بالغ بر ۱۲.۴ جمعیت کشور را شامل می شوند و از این تعداد حدود ۷۳ درصد باسواد و ۶ میلیون نفر در سن ۱۸ سال هستند.

 معاون آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد فعالیت های مربوط به دام و طیور ‌کشور توسط زنان روستایی و عشایری و همچنین ۴۰ درصد فعالیت های مربوط به زراعت و باغبانی توسط زنان روستایی انجام می شود. 

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد تولیدات محصولات کشاورزی که از روش سنتی کسب می شود را زنان روستایی برعهده دارند. ضمن اینکه زنان روستایی هم در تحکیم بنیان خانواده و هم تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذای کشور نقش برجسته ای دارند بر همین اساس یکی از دفاتر ششگانه معاونت توسعه روستایی به دفتر فعالیت زنان روستایی و عشایری اختصاص داده شده است که سه وظیفه اصلی ظرفیت سازی، نهاد سازی و ترویج کارآفرینی را برعهده دارد.

مویدی با یادآوری اینکه به گفته وزیر جهاد کشاورزی، هنوز راه زیادی در پیش داریم و باید توجه ویژه ای به زنان روستایی شود، خاطرنشان کرد: اگر توجه ویژه و کافی به حوزه زنان روستایی و عشایری داشته باشیم شاهد افزایش عملکرد و تولید خوب محصولات کشاورزی خواهیم بود.

معاون آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه پروژه های خوبی در حوزه تشکیل صندوق های خرد زنان روستایی انجام شده است، تصریح کرد: ۳۶۰۰ صندوق در بخش اشتغال زایی، کسب درآمد و معیشت زنان روستایی راه اندازی شده است.

وی با یادآوری اینکه زنان روستایی نقش برجسته ای در تولید محصولات خانگی دارند، افزود: این امر با هماهنگی و همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری انجام شد و تولیدات محصولات سالم و استاندارد روستایی به بازار عرضه شده است. به طور حتم با مشارکت بیشتری که برنامه ریزی شده و دکتر خزعلی قول آن را داد فرصت اشتغال بیشتر  برای زنان روستایی داشته باشیم.

مویدی اظهار داشت: در کشور بیش از ۱۴۳۰ مرکز خدمات روستایی داریم که به صورت مستقیم با روستاییان در ارتباط هستند و اگر بتوان حوزه زنان را گسترش داد امکان افزایش تولیدات کشاورزی را خواهیم داشت. 

وی یادآور شد: از سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش، هنرستان های کشاورزی احیا شدند که تعدادی از این هنرستان ها ویژه دختران روستایی خواهد بود که بیش از هزار نفر از دختران روستایی به صورت شبانه روزی آموزش ببیند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |