جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 198948 19:11 1401/09/08
تحمیل هزینه‌های جدید به بخش بحران‌زده مسکن

تحمیل هزینه‌های جدید به بخش بحران‌زده مسکن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تحمیل هزینه‌های جدید به بخش بحران‌زده مسکن

تحمیل هزینه‌های جدید به بخش بحران‌زده مسکن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

فریده خدادادی-در نشست علنی روز (یکشنبه، ۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، با اصل ماده واحده این طرح با ۱۷۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نفر حاضر در جلسه موافقت کردند.

به گزارش جهان اقتصاد؛ یک کارشناس حوزه مسکن معتقد است که این که ما به ازای هرمتر مربع، 200 هزارتومان به بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی آن هم بدون دخل و تصرف کارفرما پرداخت شود کار کارشناسی نیست و این مهم را باید وزارت راه و شهرسازی پیگیری و سنجیده تر به مجلس ارایه ‏می کرد.

ادامه گفتگوی فرشید پورحاجت، عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان کشور را در خصوص بیمه کارگران ساختمانی با خبرنگارجهان اقتصاد را در ادامه می‌خوانید.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که در حوزه  مسکن و ساختمان قوانین و برنامه‏هایی که در این خصوص صورت می پذیرد، به ایجاد شرایط مساعد برای ساخت وساز در کشور منجر نمی‏شود و تجویزهای اعمال شده، ایجاد سرپناه امن برای مردم را دشوار می‏سازد.

پورحاجت با بیان این که در سیاست‌ورزی‏ها و برنامه‌ریزی‏ها آن طورکه باید کار کارشناسی صورت نمی‏پذیرد، عنوان کرد: هفته گذشته، مصوبه مجلس درخصوص بیمه تامین اجتماعی کارگران را شاهد بودیم . در این که کارگران چرخ‏های حوزه مسکن را با همکاری بخش خصوصی به گردش درمی‏آورند، تردیدی وجود ندارد و این که باید از حق بیمه تامین اجتماعی برخوردار باشند یک سخن حق است اما بدون کار کارشناسی هزینه‏هایی به هزینه ساخت وساز برای تولید مسکن افزوده شود و شرایط برای تولید مسکن با قوانین مزاحم دشوارشود، نشان دهنده این است وزارت راه و شهرسازی به تکالیف قانونی خود به درستی عمل نکرده است.

عضوهیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشوراظهارکرد: اصلاحیه قانون بیمه کارگران ساختمانی جزو قوانین مزاحم قانون کسب و کار است زیرا در سال جاری با همین قانون وضع شده درهر نقطه از کشور موضوع احداث مسکن ( اقدام ملی یا هر نوع مسکن) بین 160 تا متری 200 هزارتومان به تولید مسکن کشور هزینه اضافه کرده است.

وی معتقد است، این که مابه ازای هر متر مربع، 200هزار تومان به بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی آن‌هم بدون دخل و تصرف کارفرما پرداخت شود و کارفرما هم به عنوان تنها تامین کننده این پول، هزینه مربوطه را از مردم دریافت کند، به نظر می‏رسد این مصوبه کارشناسی نیست و این مهم را باید وزارت راه و شهرسازی انجام می‏داد و سنجیده تر به مجلس ارایه می‏کرد.

عضوهیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشورافزود: باید توجه داشت با مصوبه اخیر مجلس در ارتباط با بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی یعنی به ازای هرمتربع ساخت اقدام ملی در شهرهای بزرگ حداقل بین 160 الی 200 هزار تومان هزینه اضافه شده است که باید دولت پاسخگو باشد و برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

پورحاجت افزود: تفکیک وعدم تفکیک وزارت راه و شهرسازی یک موضوع است و این که یک وزیر بتواند با این حجم از مشکلات و محورهای مختلف در حوزه توسعه و آبادانی مسکن و ساختمان بتواند این بخش مهم اقتصادی را مدیریت و هدایت کند، بحثی دیگر است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |