شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 107394 18:47 1399/04/29
بن بست اطلاعاتی در انتظار تحلیلگران انرژی

بن بست اطلاعاتی در انتظار تحلیلگران انرژی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بن بست اطلاعاتی در انتظار تحلیلگران انرژی

بن بست اطلاعاتی در انتظار تحلیلگران انرژی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گلناز پرتوی مهر

آتیه صنعت نفت و گاز ایران با در نظر گرفتن تمامی چالش‌ها و تهدیدهایی که برای این صنعت وجود دارد،نگران کننده است

و باید اعتراف کرد که برای رسیدن به توسعه پایدار در این حوزه باید چشم ها رو شست و جور دیگر باید دید.

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، بی تردید تحول در صنایع بالادستی نفت و گاز و تولید در خشکی و دریا به عزمی راسخ نیاز داشته و سرمایه‌گذاری و مدیریت صحیح منابع و میادین نفتی می‌تواند راهکار دقیق و مناسبی برای مقابله با کاهش تولید نفت باشد.

در همین زمینه محمدعلی صادقی، کارشناس ارشد حوزه انرژی، در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون وضعیت مبادلات نفت و گاز در دوره اخیر اظهار کرد: در شرایط کنونی، بازار نفت، گاز و پتروشیمی، از یک طرف دچار تحریم های تحمیلی است و از طرف دیگر با چالشهایی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده، دست و پنجه نرم می کند.

وی افزود: شیوع کرونا در کل دنیا باعث شده که در این بازار تحولاتی رخ دهد و افرادی از این فرصت به‌عنوان ابزار برای مبادلات خود استفاده کنند چرا که میزان تقاضا کاهش یافته و مسیر عرضه و تقاضا و به دنبال آن روابط مالی و سایر عوامل در حاشیه این  قضایا تغییر پیدا کرده است.

وی گفت: این سبک با تغییر نسل ۵ و۶ تکنولوژی که در حال تغییر است، می تواند موثر واقع شود و نگاه جذب سرمایه، جذب نیروی انسانی، ارتقا تکنولوژی و سطح دانش افراد را به دنبال داشته باشد.

صادقی افزود: شرایط کرونا موجب شد، رویکرد عده ای نسبت به شکل متمرکز و گسترده ای که در گذشته در حوزه نفت و گاز وجود داشته، تغییر پیدا کند و در مسیری قرار گیرند که درعین حال که منابع درآمدی ایجاد و تولید را ترغیب می کنند، تغییراتی زیربنایی را داشته باشد.

کارشناس حوزه انرژی افزود: افرادی که موضوعات آینده بازار نفت را رصد می کنند، باید از این پارامترها در تحلیل های خود استفاده کنند وگرنه در یک بن بست اطلاعاتی یا تحلیلی قرار خواهند گرفت.

صادقی گفت: در حال حاضر کشور در حوزه مبادلات نفت، گاز و پتروشیمی از شرایطی برخوردار است که می تواند وابستگی گذشته را کمرنگ تر کرده و شرایط و فرمول های جدید آن را جایگزین کند.

وی تصریح کرد :از عواملی که در گذشته به نحوی صنعت نفت را در تنگنا قرار می داد می توان به عنوان رویکرد کارآمد استفاده کرد و این منوط به مدیریت بازار و کلان اقتصاد کشور است که به این مرحله دست پیدا کند .



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |