جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 166274 18:59 1400/09/29
انتخاب سهام‌های بنیادی کلید بقا در بازارسرمایه

انتخاب سهام‌های بنیادی کلید بقا در بازارسرمایه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
انتخاب سهام‌های بنیادی کلید بقا در بازارسرمایه

انتخاب سهام‌های بنیادی کلید بقا در بازارسرمایه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تحلیل‌گر اقتصادی، در گفت‌وگو با جهان اقتصاد مطرح کرد

درباره شاخص بورس به نظر می‌رسد که فعلا ریزش و نزولی باشد و عدد یک میلیون و 280هزار را ببینیم و شاخص احتمالا در محدوده این عدد برای مدتی خواهد ماند و بعد می‌توان اظهارنظر قطعی کرد که در صورت ریزش، عدد یک میلیون و 210 هزار، ناحیه بعدی خواهد بود .

کیارش احمدپور، تحلیل‌گر اقتصادی، در گفت‌وگو با خبرنگار جهان اقتصاد ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: نرخ دلار حدود 31 هزار تومان دیده شد و شاخص بورس هم تا عدد حدود یک میلیون و 300 هزار واحد ریزش داشت و علت شکل گیری از منظر اقتصاد رفتاری را شاید بشود بدین صورت تحلیل کرد که در آستانه شروع مذاکرات بین‌المللی بودیم و جو حاکم بر بازار بدین شکل بود که توافق در کوتاه مدت صورت پذیر نیست و زمان‌بر خواهد بود.

وی عنوان کرد: قبل از مذاکرات نرخ ارز صعودی بود و به قول معروف خبر پیش‌خور شده بود و بعد از شکل گیری مذاکرات جو مثبتی در خصوص توافق ایجاد شد که همین باعث ریزش نرخ ارز بود .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نمودارهای موجود و شکل گیری الگوهای جدید به نظر می‌رسد که نرخ دلار در روزهای آتی به عدد حدود 27 هزارتومان برای هدف اول برسد، بعد از این هدف می توان ادامه روند را مجددا بررسی کرد .

به گفته احمدپور در صورت شکل گیری الگوی برگشتی دوقلوی سقف احتمال ریزش نرخ ارز زیاد خواهد بود که به نظر می‌رسد این موضوع محتمل است و بعد از عدد 27 هزارتومان باز هم شاهد ریزش خواهیم بود ولی در حال حاضر با قاطعیت نمی‌شود این موضوع را اعلام کرد.

وی معتقد است: علت شکل گیری این ریزش از منظر اقتصاد رفتاری را می‌توان به ریزش نرخ ارز ربط  داد و این دو بازار مجددا همسو خواهند شد و بازارسرمایه و بورس را باید بلندمدت در نظر گرفت و به طور قطع در بلندمدت با انتخاب سهام‌های بنیادی به سود خوبی خواهید رسید و می‌شود گفت یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است و نیاز به صبر دارد .

وی در پایان اظهار داشت: اگر به فکر سود در کنار آرامش هستید از بازارهای هیجانی دوری کنید چون هر چه سود یک بازار بیشتر باشد مانند رمزارزها ریسک آن هم بیشتر است و ورود به آنها نیازمند علم تحلیل و بررسی روزانه است و ممکن است سرمایه تان چند برابر شود هم ممکن است سرمایه تان از بین برود و حضور مستمر در بازار سرمایه و بورس ملزم مشاوره گرفتن از متخصصان و استادان این بازار است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |