جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 131436 15:26 1399/11/12
افزایش میزان جواز تاسیس صادرشده در خوزستان

افزایش میزان جواز تاسیس صادرشده در خوزستان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش میزان جواز تاسیس صادرشده در خوزستان

افزایش میزان جواز تاسیس صادرشده در خوزستان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه اقتصاد مقاومتی که امروز (۱۲ بهمن‌ماه) با حضور معاون اول رئیس جمهور در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از ۳۷ پروژه اقتصاد مقاومتی وزارت صمت در استان خوزستان، حدود ۸۰ درصد آن‌ها پیشرفت فیزیکی دارند و تعدادی نیز افتتاح شده‌اند.

وی افزود: در بخش صادرات، خوزستان با عراق مرز بسیار مهم و استراتژیکی دارد به گونه‌ای که در سال‌هایی از این طریق تا ۸ میلیارد دلار صادرات به عراق داشتیم و این مزیت بسیار خوبی برای کشور و استان خوزستان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: آمادگی داریم که از منابع وزارت صمت و با نظارت این وزارت، یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک خوزستان که سودآور باشند و امکان بازگشت را داشته باشند، واگذار شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه یک هزار و ۸۳۳ واحد تولیدی در استان خوزستان فعال هستند، گفت: باید توجه ویژه‌ای به اشتغال استان خوزستان انجام شود. در ۱۰ ماهه امسال نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته میزان جواز تاسیس صادرشده در خوزستان حدود ۴۰ درصد بوده و از متوسط کشوری حدود ۴ تا ۵ درصد بیشتر است که برای استان خوزستان با وجود نرخ بیکاری اعلام شده، امیدبخش است.

وی تصریح کرد: هر هفته ستاد ملی رفع موانع تولید در وزارتخانه، با نوبت‌بندی تشکیل می‌شود و مواردی که امکان حل و فصل آن‌ها در استان‌ها وجود ندارد، در سطح ملی بررسی و حل می‌شود. سامانه جامع تجارت نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته است و همه تجار و فعالین اقتصادی کشور می‌توانند از این سامانه بهره ببرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد تجارت الکترونیک نیز بیان کرد: در حوزه تجارت الکترونیکی رشد بسیار زیادی داشتیم که نشان‌دهنده این است که اگر به سمت دولت الکترونیک پیش برویم، هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

رزم‌حسینی گفت: در مجموع، امسال ۶۳۹ هزار میلیارد تومان معاملات الکترونیکی در سامانه جامع تجارت انجام شد که با رشد ۲۸۴ درصدی نسبت به ۶ ماهه سال گذشته روبه‌رو بوده است. وی افزود: سیاست وزارت صمت در جهت بر طرف کردن هرگونه مانع برای سرمایه‌گذاران است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |