شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 148486 16:11 1400/04/27
اعتبار بیمه قالیبافان در بودجه امسال احیا شود

اعتبار بیمه قالیبافان در بودجه امسال احیا شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اعتبار بیمه قالیبافان در بودجه امسال احیا شود

اعتبار بیمه قالیبافان در بودجه امسال احیا شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، فرح ناز رافع در این خصوص اضافه کرد: علیرغم اینکه این بودجه در تبصره ۱۴ بودجه ۱۴۰۰ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد و به تائید شورای نگهبان رسید اما ردیف بودجه در بازگشت به مجلس جابجا شده و از تبصره ۱۴ به بند (و) تبصره (۲) بودجه تغییر یافته که این موضوع تداوم بیمه اقشار مشمول و اجرای تکالیف قانونی محوله را غیرممکن ساخته است.

وی گفت: فعلاً مشخص نیست که برای این ردیف بودجه، اعتبار در نظر گرفته شود و سازمان تامین اجتماعی با توجه به دیون خود قادر به تامین و پرداخت بیمه دو میلیون قالیباف نمی باشد، نکته مهم آن که در حال حاضر فقط ۲۶۱ هزار نفر یعنی یک دهم جمعیت قالیبافان تحت پوشش بیمه هستند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران از زحمات فراکسیون اجتماعی و فراکسیون زنان مجلس و فرهنگی «نماینده مردم تبریز» برای پیگیری بیمه قالیبافان تشکر کرد و افزود: از سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست داریم که تمامی قالیبافان کشور را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

اخیرا عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران هم گفته بود که در دستکاری بودجه در ابتدای امسال از سوی مجلس شورای اسلامی، بیمه قالیبافان حذف شده است. این در حالی است که شورای نگهبان آن را تایید کرده بود و در صحن علنی مجلس نیز تصویب شده بود، اما کمیسیون و هیئت رئیسه مجلس بودجه بیمه قالیبافان را قطع کردند که این موضوع ضربه بزرگی به صنعت فرش دستباف میزند.  



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |