شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12758 13:42 1394/02/29
اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی  ۳۰ اردیبهشت

اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی ۳۰ اردیبهشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی  ۳۰ اردیبهشت

اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی ۳۰ اردیبهشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سقوط ۵۷ درصدی پروانه ساخت در پاییز ۹۳

تعداد پروانه‌های صادر‌شده در پاییز سال گذشته در این مدت نسبت به فصل مشابه در سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۵۷ درصد کاهش داشته و تعداد واحد‌های مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادرشده حدود ۱۵ هزار واحد بوده است.طبق گزارش مرکز آمار در پاییز سال گذشته، نزدیک به ۱۹۰۰ پروانه ساختمانی توسط شهرداری تهران صادر شده است که نسبت به تابستان این سال حدود ۱۸٫۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال ۱۳۹۲، ۵۶٫۹ درصد کاهش داشته است.

زیان یک میلیارد دلاری ناشی از تخریب اراضی در ایران

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد از اعلام آمادگی خود برای توسعه همکاری با وزارت جهاد در مقابله با تخریب اراضی و مناطق جنگلی ناشی از چالش‌های تغییرات اقلیمی و کمبود آب، در قالب برنامه یکپارچه کشوری خبر داد. گفتنی است درحال حاضر سالانه نیم میلیون هکتار از خاک کشور به دلیل شوری و یا غرقابی شدن از بین می‌رود. کمبود فزاینده منابع آب نیز باعث حفر چاه های عمیق تر و نتیجتا استخراج آب با سطح بالاتر شوری شده است. ضرر ناشی از شوری و تخریب خاک در ایران سالیانه حدود یک میلیارد دلار تخمین زده شده است.

ارایه بسته های سرمایه گذاری در حوزه ریلی

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : هدف از برگزاری اولین همایش فرصتهای سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی ، ارائه بسته های حمایتی مورد نظر راه آهن برای افزایش جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی است. حسین عاشوری افزود: پایین بودن نرخ سود دهی در حوزه حمل و نقل ریلی، بازگشت طولانی مدت سرمایه و همچنین مقررات دست و پاگیر برای انجام تعامل میان بخش خصوصی و دولت از مهمترین عوامل کند شدن سرمایه گذاری در این حوزه محسوب می شود.

تولید هواپیمای ایران ۱۴۰تکذیب شد؟!

مدیرعامل هسا در شرایطی در حضور تمامی خبرنگاران رسانه‌های داخلی کشور خبر از تداوم تولید هواپیمای ایران۱۴۰ داد، که سازمان هواپیمایی با گذشت نزدیک به یک روز از این خبر در اطلاعیه‌ای آن را تکذیب کرده و منکر این موضوع شده است.آنچه در این بین پیش از هرچیزی جلب توجه می‌کند نه تایید و تکذیب خبری در طول کمتر از ۲۴ ساعت که تفاوت در نام گذاری یک هواپیمای خاص است.مدیرعامل هسا اعلام کرده تولید ایران۱۴۰ ولو بدون مجوز جدید ادامه دارد و سازمان هواپیمایی پاسخ داده که آنتونوف ۱۴۰ تولید نمی‌شود.

 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |