جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 29571 18:02 1395/01/14
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۵ فروردین

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۵ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۵ فروردین

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۵ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 شایعه فروش سهام سایپا و ایران خودرو به سیتروئن و فیات

انتشار خبر و شایعه تازه درنخستین هفته سال ۹۵ موجبات تغییرجهت سهام شرکت های خودروساز را فراهم آورد. به گزارش «عصرخودرو»، بعد از اعلام معاون وزیرصنعت مبنی بر نهایی شدن قراردادهای جدید خودروسازان با شرکای خارجی حداکثر تا خرداد امسال و بازنشر ۲شایعه تأیید نشده درباره فروش سهام ایران خودرو وسایپا به خودروسازان خارجی موج تازه مثبتی را به راه انداخت و زمینه ساز جمع شدن صف های فروش سهام شرکت های خودروساز شد. شایعه فروش ۲۹ و ۱۷ درصد از سهام سایپا و ایران خودرو به سیتروئن و فیات که هنوز به تأیید هیچ مرجع رسمی نرسیده در هفته اول سال باعث شد نوسانات قیمت سهام ایران خودرو و سایپا بار دیگر به مدار مثبت بازگردد.  

تعطیلی و تعدیل نیرو پیامد عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: هر گونه اقدام خودروسازان در جهت کاهش مدت زمان پرداخت مطالبات قطعه سازان می تواند کمک موثری به رفع مشکلات این بخش از صنعت و رونق صنعت قطعه سازی کشور باشد.مطلب زاده در گفتگو با خبر خودرو خاطر نشان کرد : شرایط کنونی حاکم بر صنعت قطعه سازی روز به روز مشکلات در این بخش را افزایش داده و واحدها را ناگزیر به تعدیل نیرو و تعطیلی نموده است.  

افزایش درآمدهای ملی با استفاده از ذخایر معدنی

معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی به افزایش درآمدهای ملی تاکید دارد ایجاد ارزش افزوده در فرآورده‌های معدنی در سال ۹۵ هم راستا با اقتصاد مقاومتی است.بیژن پناهی زاده در گفت‌وگو با معدن نیوز، با اشاره به اینکه یکی از مبانی اقتصاد مقاومتی در کشور تکیه بر تولیدات معدنی است، اظهار کرد: ایران با بهره گیری از ذخایر غنی معدنی می‌تواند بخشی از درآمدهای ارزی خود را تامین کند زیرا این منابع، داخلی بوده و تنها باید با افزایش ارزش افزوده این محصولات، میزان درآمدهای ملی را افزایش داد.  

افزایش ۴ برابری فروش رنوی فرانسه به ایران

فروش رنوی فرانسه به ایران در دو ماه نخست سال جاری میلادی با افزایش چهاربرابری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به هشت هزار و ۵۴۰ دستگاه رسید.شرکت خودروسازی رنوی فرانسه اعلام کرد در دومین ماه سال جاری میلادی ۵۵۴۰ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است. در مدت مشابه سال قبل فروش رنو به ایران صفر اعلام شده بود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |