شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 45440 19:14 1395/08/14
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۵ آبان ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۵ آبان ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۵ آبان ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۵ آبان ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رکورد تولید در مگاموتور شکسته شد

رکورد تولید در مگاموتور شکسته شدرکورد تولید شرکت مگاموتور از مرز ۱۸۰۰ دستگاه قوای محرکه در روز گذشت.فاتح ژیان معاون برنامه ریزی مگاموتور با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستور مهندس شیخ عطار مدیرعامل مگاموتور مبنی بر ضرورت افزایش ظرفیت تولید و همچنین در راستای رسیدن به برنامه تولید روزانه ۲۰۰۰ دستگاه قوای محرکه برای گروه خودروسازی سایپا، شرکت مگاموتور توانست به رکورد تولید ۱۸۰۰  دستگاه قوای محرکه در روز دست یابد و در ۷ ماه گذشته با تولید بیش از ۲۲۰ هزار دستگاه انواع قوای محرکه شامل موتور، گیربکس و اکسل رکورد تولید را بشکند.  

طرح احیای ماهیان خاویاری دریایی خزر؛ یک گام به جلو

در پی اجرای طرح حمایتی تثبیت واحیای تولید ماهیان خاویاری کشور توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سه استان شمالی کشور ،  رئیس بنیاد مستضعفان از ایجاد مرکز پرورش ماهیان خاویاری و خرید خاویار و فرآوری آن برای کمک به توسعه صادرات در منطقه انبارسر بندر کیاشهر خبر داد.به گزارش  مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان ، محمد سعیدی‌کیا رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بررسی پیشرفت طرح حمایتی بنیاد مستضعفان برای پرورش ماهیان خاویاری دراستان گیلان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بنیاد مستضعفان  باید به طور واقعی برای مستضعفان و محرومیت زدایی و توانمند سازی این گروه از اقشار جامعه باشد گفت: در بنیاد مستضعفان به این جمع‌بندی رسیدیم که  با کار آفرینی و حمایت  از طرح های اشتغال زایی به بهبود وضعیت اقتصادی مردم مناطق محروم و به ویژه  مناطق روستایی کشورکمک کنیم .  

دولت در کار کشاورزان دخالت نمی‌کند

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید منتقل کننده تکنولوژی باشیم، گفت: دولت اصلاً قصد مداخله در کار کشاورزان را ندارد. تنها مسؤولیت ما حفاظت از تولید است. عباس کشاورز اظهار کرد: در ابتدای شروع کار دولت یازدهم وضعیت کشاورزی اصلا خوب نبود و در بحث ملی مجبور بودیم خیلی از کالاهای کشاورزی را وارد کنیم، اما هم اکنون که در سال سوم فعالیت دولت یازدهم هستیم، ظرفیت صادرات گندم به سه میلیون تن رسیده است. در صورتی که در چهار سال پیش مجبور بودیم هفت میلیون تن گندم وارد کنیم.وی افزود: ظرفیت‌های زیادی در کشور داریم که باید از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم. هم اکنون نیاز داریم کشاورزی کشور تعمیق شود و ضایعات به حداقل برسد و بهره وری حداکثر شود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |