جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 75929 18:34 1396/10/16
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۷ دی ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۷ دی ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۷ دی ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۷ دی ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 ایران ۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ به فرانسه صادر کرد

در ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۸۹۱ خودرو تولید داخل از گمرکات مختلف کشور صادر شده است که از آن جمله ۳ دستگاه پژو۲۰۰۸ به مقصد فرانسه ارسال شده است.به گزارش تسنیم، بررسی آمارهای تجارت خارجی کشور نشان می‌دهد در ۹ماهه نخست سال جاری ۱۸۹۱ دستگاه خودرو از گمرکات مختلف به مقاصد خارجی صادر شده است.بر اساس جدول منتشر شده از سوی گمرک در مهر ماه امسال ۳ دستگاه پژو۲۰۰۸ از گمرک غرب تهران به کشور فرانسه صادر شده است. همچنین در آبان ماه ۱۸ دستگاه سمند سورن به ارزش ۱۲۳هزار دلار به کشور ارمنستان صادر شده است.  

«دهکده پروتئین» غیراستاندارد است

فرآورده‌های گوشتی غیراستاندارد «دهکده پروتئین» توسط بازرسان اداره کل استاندارد استان تهران توقیف و از این واحد صنفی متخلف به دادگاه شکایت شد. مسلم بیات - مدیرکل استاندارد استان تهران - با اعلام هشدار نسبت به فرآورده‌های غیراستاندارد گوشتی و پروتئینی یک واحد صنفی «دهکده پروتئین» در تهران اظهار کرد: هفته گذشته بازرسان استاندارد ۲۴۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های گوشتی غیراستاندارد در این فروشگاه را توقیف کردند.وی ادامه داد: از این واحد صنفی که در محدوده میدان قدس و خیابان شریعتی واقع شده است ۲۴۰ کیلوگرم انواع ژامبون، سوسیس، هات داگ گوشت و مرغ توقیف و برای آزمون در آزمایشگاه‌های استاندارد نمونه‌برداری شد.  

رشد ۹ برابری تعرفه واردات هیبریدی ها

مدیرعامل یک شرکت واردکننده خودروهای هیبریدی رشد ۹ برابری تعرفه واردات این خودروها را ناشی از فشار مافیای فعال در زمینه افزایش مصرف بنزین دانست و گفت: اعمال تعرفه‌های جدید، قیمت تاکسی‌های هیبریدی را ۶۰ میلیون تومان افزایش می‌دهد.محمدجواد محمدی زاده با انتقاد از افزایش چشمگیر تعرفه واردات خودروهای هیبریدی به کشور در مصوبه اخیر دولت اظهار داشت: طبق این مصوبه، تعرفه واردات خودروهای بنزینی با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌‌سی که قبلاً ۳۲ تا ۳۵ درصد بود، ۲.۵ برابر شده و به عدد ۷۵ درصد رسیده است. اما تعرفه خودروهای هیبریدی با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی که قبلاً ۵ درصد بود، حالا ۴۵ درصد شده و در واقع ۹ برابر رشد داشته است.وی با بیان اینکه این سیاست وزارتخانه‌های صنعت و اقتصاد به معنی تحریک مردم به مصرف بیشتر بنزین است، گفت: طبق قانون، مجلس و دولت باید از عرضه خودروهای هیبریدی در کشور حمایت کنند که مصوبه اخیر دولت به معنی نقض این قانون است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |