سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 12642 14:24 1394/02/26
اخبار کوتاه صفحه بانک و بیمه - 27 اردیبهشت 94

اخبار کوتاه صفحه بانک و بیمه - 27 اردیبهشت 94

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه صفحه بانک و بیمه - 27 اردیبهشت 94

اخبار کوتاه صفحه بانک و بیمه - 27 اردیبهشت 94

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

"داعش" تهدید جدید صنعت بیمه و اقتصاد جهانی

گروه های تروریستی ممکن است دست به حملات سایبری علیه تجارت و شبکه های قدرت بزند.به ‌گزارش بیزینس اینشورنس، مقامات رسمی بر این باورند که گروه تروریستی "داعش" تهدیدی جدیدی علیه صنعت بیمه و تجارتها در سرتاسر جهان است."استفان دای" معاون مدیرکل امنیت سایبری و اطلاعات موسسه آژانس امنیت استرالیا گفت: گروههای‌تروریستی ممکن است در اندیشه حمله سایبری به تجارت ها و شبکه های قدرت باشد.او ادامه داد: این آژانس حدود 11 هزار حمله سایبری را در سال 2014 شناسایی کرده است و اکنون می توان به راحتی گفت که گروه تروریستی "داعش" از نرم افزارهای خود به عنوان یکی از سلاح های اصلی بهره خواهد برد.

فروش آنلاین بیمه در چین به 58 میلیارد دلار می رسد

بزرگترین بیمه گران چینی، اگر حق بیمه اموال و تلفات در پنج سال آینده سالانه رشدی 15 درصدی داشته باشد، میزان کل حق بیمه ثبت شده به 1.215 تریلیون یوآن میرسد؛‌پیش بینی می شود که فروش آنلاین بیمه در چین با رشد فوق العاده ای تا سال 2019 به 364.5 میلیارد یوآن (58.76 میلیارد دلار) برسد.به ‌گزارش ایشا اینشورنس ریویو، با تغییر روش های فروش بیمه در چین، یکی از بزرگترین بازارهای بیمه در جهان، کارشناسان تخمین می زنند که رشد فروش آنلاین این کشور حتی از پیش بینی ها فراتر نیز برود.در آخرین گزارش منتشر شده توسط "پینگ آن" یکی از بزرگترین بیمه گران چینی، اگر حق بیمه اموال و تلفات در پنج سال آینده سالانه رشدی 15 درصدی داشته باشد، میزان کل حق بیمه ثبت شده به 1.215 تریلیون یوآن میرسد؛‌ در چنین شرایطی اگر فروش آنلاین 30 درصد بازار را در اختیار داشته باشد، درآمد و فروش از این طریق می تواند به 364.5 میلیارد یوآن برسد.

مسائل ژئوپلتیکی، بزرگترین تهدید برای بازار بیمه

رشد اقتصادی چین و ریسک های مربوط به رتبه اعتباری،‌ برای 18 درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق مهمترین عامل نگرانی ذکر شده است.مسائل ژئوپلیتکی بزرگترین تهدید برای اقتصاد و بازار بیمه در سال 2015 میلادی است.طبق آخرین تحقیقات انجام شده، ریسک های که بازارهای اقتصادی را تهدید می کند، ‌بدون شک بر بازار بیمه نیز تاثیرات فراوانی خواهد گذاشت.در این تحقیق که در پایان ماه مارس سال جاری میلادی و در میان یک هزار و 200 فعال تجاری انجام شده، آمده است که 27 درصد افراد معتقدند که مسائل ژئوپلیتکی،‌ اولین و اصلی ترین نگرانی آنها در سال جاری میلادی است. اتخاذ سیاست‌های مالی منبسط نیز دومین موضوعی است که نگرانی تجار بازار و بیمه گران را به دنبال داشته است. 24 درصد سیاست های مالی را مهمتر از مسائل ژئوپلیتکی میدانند. این در حالی است که رشد اقتصادی چین و ریسک های مربوط به رتبه اعتباری،‌ برای 18 درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق مهمترین عامل نگرانی ذکر شده است.

افزایش فروش بیمه حیوانات خانگی در آمریکا

میزان فروش این نوع از بیمه‌نامه روز به روز در سراسر ایالت های آمریکا رو به افزایش است.آخرین اخبار منتشر شده حاکی از آن است که میزان فروش بیمه حیوانات خانگی در آمریکا در حال افزایش است.به ‌گزارش لایو اینشورنس،درآخرین گزارش منتشر شده از سوی "آی‌بی‌آی‌اس ورلد" (IBISWorld) آمده است که صاحبان حیوانات خانگی در آمریکا از مزایای بیمه‌نامه‌ها مطلع شده‌اند و میزان فروش این نوع از بیمه‌نامه روز به روز در سراسر ایالت های آمریکا رو به افزایش است.کارشناسان براین باورند که عواملی مانند افزایش هزینه‌های درمان و دامپزشکی و افزایش آگاهی درباره موارد مندرج در بیمه‌نامه‌ها باعث شده که میزان فروش شرکت های بیمه به شدت افزایش‌یابد.یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت نگهداری این حیوانات آن است که افراد بیشتری خواهان نگهداری حیوانات در خانه‌های خود هستند.

نپالی ها 6 هزار ادعانامه به شرکت های بیمه تحویل داده اند

اکثر پرونده های مفتوحه، مربوط به بیمه اموالی می شود که بیشتر وسایل نقلیه موتوری را پوشش می دهند. همچنین بیمه تلفات و عمر نیز بیشترین خسارت ها را به خود اختصاص داده اند.آخرین پیش بینی و گزارش ها حاکی از آن است که زلزله 7.9 ریشتری نپال در حدود پنج میلیارد دلار خسارت برجای گذاشته است.شرکت های بیمه در نپال تا جمعه گذشته حدود 6 هزار ادعانامه دریافت کرده اند که به گفته سازمان بیمه در این کشور، این آمار افزایش نیز خواهد یافت.به گفته این سازمان، اکثر پرونده های مفتوحه، مربوط به بیمه اموالی می شود که بیشتر وسایل نقلیه موتوری را پوشش می دهند. همچنین بیمه تلفات و عمر نیز بیشترین خسارت ها را به خود اختصاص داده اند."راجو پائودل" مدیر سازمان بیمه نپال در این باره گفت: بیمه گران با انبوهی از پرونده ها مواجه شده اند. به همین دلیل هنوز نمی توان آماری از میزان خسارت های وارد شده به دنبال زلزله 25آوریل ذکر کرد.به گفته مقام های این کشور، بر اثر وقوع این زمین لرزه بیش از 100 نفر نیز در دو کشور همسایه هند و چین جان خود را از دست دادند. آمار کشته شدگان در خود نپال بیش از هشت هزار نفر عنوان شده است. در این کشور همچنین نزدیک به 18 هزار نفر زخمی شده اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |