شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 36818 19:47 1395/05/02
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳ مرداد ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳ مرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳ مرداد ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۳ مرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

عرضه بازی‌های غیرایرانی، نباید ریشه بازی‌سازی ملی را بخشکاند

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور طی نشستی صمیمانه با بازی‌سازان و فعالان حوزه بازی‌های رایانه‌ای، پس از طرح مشکلات و نظرات آنها قول مساعد داد تا به دغدغه‌ اصلی بازی‌سازان در حوزه بازار فروش محصولاتشان توجه جدی شده و با همکاری این صنف، راهکارهای مناسبی به اجرا درآید. امیر خوراکیان، گفت: باید دستاوردهای ارزشمند بازی‌سازان کشور با همکاری همه به دایره مخاطبان بازی‌ها بهتر از گذشته معرفی شود و نباید عرضه بازی‌های غیر ایرانی، ریشه بازی‌ سازی ملی را بخشکاند.وی با اشاره به رقابت ناجوانمردانه در عرضه بازی‌های ایرانی در کنار بازی‌های شرکت‌های بزرگ در فروشگاه‌های این محصولات، اضافه کرد: خوشبختانه ما در ارتقای توان بازی‌سازی و شکوفایی استعداد در تولید بازی های رایانه ای در کشور رشد خوبی داشته‌ایم، اما این را هم باید صادقانه بگوییم که در حوزه توزیع و انتشار، هنوز در رقابت منطقی با بازی های خارجی و معرفی بازی های داخلی جای کار بسیار است و باید مسیر برای رفع این مشکلات هموار شود.  

مقاوم سازی کامل مسکن روستایی تا سال ۱۴۰۵

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: در حال حاضر میانگین واحدهای مقاوم مسکن روستایی حدود ۴۰ درصد است و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۵ این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.عزیزالله مهدیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به طورکلی یک میلیون و ۸۸۰ هزار و ۴۸۱ واحد روستایی در طول ۱۰سال گذشته نوسازی شده است. براین اساس هم اکنون میانگین واحدهای مقاوم مسکن روستایی به حدود۴۰درصد رسیده است و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۵این رقم به بیش از۷۰درصد برسد. ۳۰درصد باقی مانده هم به تدریج توسط مردم تا مقطع ۱۴۰۴مقاوم می‌شوند.وی افزود: حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور وجود دارد که پنج میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار روستایی در آنها سکونت دارند. یعنی حدود ۶۰۰ هزار واحد کسری مسکن روستایی داریم.    

دو هفته تا معجزه ۳۵۰ میلیاردی ایرلاین‌ها

براساس دستورالعمل‌های ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی مردادماه پایان مهلت شش ماهه ایرلاین‌ها برای افزایش سرمایه خود و تداوم برنامه‌های پروازی‌شان خواهد بود. مهلتی که هر چند به نظر می‌رسد برای برخی از شرکت‌ها بسیار کوتاه بوده، اما از سوی وزیر راه تمدید نخواهد شد.به گزارش ایسنا، تاکید آخوندی بر لزوم روشن شدن تکلیف ایرلاین‌ها نشان از آن دارد که وزارت راه و شهرسازی برنامه دقیق خود برای آینده این صنعت را مشخص کرده که در چارچوب آن یا تمام ایرلاین‌های فعال باید از نظر اقتصادی خود را به درجه‌ای برسانند که امکان رقابت با سایر رقبای بین‌المللی را داشته باشند و یا از طریق شیوه‌هایی مانند ادغام یا ارائه شدن در بازارهای سرمایه‌ تکلیف خود را روشن کند، موضوعی که به نظر می‌رسد تنها دو هفته تا پایان مهلت اجرایش باقی مانده و شرکت‌های هواپیمایی که از پیشنهادهای وزارت راه و شهرسازی استقبال نمی‌کنند باید در طول این دو هفته با یک معجزه اقتصادی سرمایه‌ خود را به ۳۵۰ میلیارد تومان به طور حداقل برسانند.    

۶۹ درصد مخازن سدهای شرق کشور خالی است

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام خالی ماندن ۶۹ درصد از مخازن سدها گفت: ذخیره سد دوستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.محمدحسین جعفری گفت: هم‌ اکنون ۲۹ درصد ظرفیت سد دوستی پُرآب است، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۸درصد بوده است.این مقام مسئول در وزارت نیرو اظهارداشت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۳۲میلیون متر مکعب آب به سد دوستی وارد شده و هم اکنون ۳۵۵ میلیون مترمکعب آب پشت سد دوستی ذخیره شده است.جعفری افزود: هم‌ اکنون ۶۹ درصد ظرفیت مخازن سدها در خراسان رضوی خالی است و ذخیره مخازن سدهای استان، نسبت به سال قبل در مجموع سه درصد کاهش یافته است. همچنین حجم آب ذخیره شده در پشت سدهای خراسان رضوی ۴۸۶میلیون مترمکعب است که ۳۱درصد ظرفیت آنها را پُر کرده است.  

قانون جدید پیش فروش مانع خروج از رکود است

رییس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه قانون جدید پیش فروش قابل اجرا نیست، گفت: این قانون دارای اشکالات جدی است و رسیدگی و اصلاح آن باید در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار بگیرد.حسام عقبایی در گفت وگو با ایلنا درباره قانون جدید پیش فروش اظهار داشت:  طبق این قانون ملک مورد نیاز باید شناسنامه فنی داشته باشد. ملکی که شناسنامه فنی نداشته باشد امکان پیش فروش آن وجود ندارد. در حال حاضر هم برای واحدهای مسکونی یا تجاری شناسنامه‌ای صادر نمی شود.رییس اتحادیه املاک تاکید کرد: این قانون معاملات را قفل کرده است و نمی‌توان در حوزه پیش فروش معامله‌ای را انجام داد.وی افزود: با توجه به رکود بازار مسکن،  قانون پیش‌فروش ساختمان می‌تواند رکود معاملات  را افزایش دهد و معتقدم این قانون از موانع خروج از رکود است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |