شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 174664 16:01 1400/12/21
اتصال برق ایران و روسیه به‌طور جد پیگیری می‌شود

اتصال برق ایران و روسیه به‌طور جد پیگیری می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اتصال برق ایران و روسیه به‌طور جد پیگیری می‌شود

اتصال برق ایران و روسیه به‌طور جد پیگیری می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، علی اکبرمحرابیان» امروز (شنبه) در حاشیه بازدی از مرکز کنترل و دیسپاجینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره سرنوشت اتصال شبکه برق ایران و روسیه، افزود: به‌تازگی جلسه‌ای با وزیر انرژی روسیه و وزیر انرژی جمهوری آذربایجان برگزار کردیم و آمادگی‌ها به وجود می‌آید تا در حداقل زمان شبکه برق کشور مان را یا کشور روسیه سنکرون کنیم.

وی ادامه‌داد: برق کشورمان، شبکه‌ای است که با همه کشورهای همسایه دارای ارتباط الکتریکی است و اکنون تلاش می‌شود تا با قطر و روسیه و برخی دیگر کشورها شبکه‌ها را سنکردن کرده و مبادله داشته باشیم.

وزیر نیرو اضافه‌کرد: به این معنی که در ایامی ما دریافت برق داریم و در ایامی هم صادرات برق خواهیم داشت.

محرابیان افزود: علت هم این است در خیلی از این کشورها پیک مصرف‌ها متفاوت است و در ایامی که ما با پیک مصرف مواجه هستیم، آنها امکان تامین برق برای ایران را دارند و در ایامی که ما تولید بیشتر داریم و مصرف ها کمتر است، امکان صادرات داریم.

وی ادامه داد: در مجموع اگر بخواهیم طراز را بررسی کنیم، عمدتا طراز صادراتی ما نسبت به این کشورها بیشتر است.

پیشتر مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: اتصال شبکه‌های برق ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان افزایش اطمینان و پایداری شبکه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

«محمدعلی فرحناکیان» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: دیدار وزیران انرژی ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در سفر اخیر رییس جمهوری کشورمان به قطر دیداری تاریخی بود که از اهمیت بسیار بالایی برای هر سه کشور برخوردار است.

وی ادامه داد: سه کشور درصدد اتصال شبکه‌های برق به یکدیگر هستند که این دیدار زمینه اجرایی شدن مهم را بیشتر فراهم کرد.

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: ایران و روسیه قدرت برتر برق در منطقه به شمار می‌روند و اتصال شبکه برق سه کشور ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان دامنه این قدرت را گسترش خواهد داد و منطقه می‌تواند از مواهب آن بهره‌مند شود.

فرحناکیان ادامه داد: درعین‌حال اتصال شبکه‌های برق سه کشور قابلیت پایداری و اطمینان در تولید برق را افزایش خواهد داد و توانایی تولید برق در هر سه کشور را بیشتر خواهد کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |