شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 159929 08:14 1400/08/10
آخرین وضعیت اقتصادی آمریکا

آخرین وضعیت اقتصادی آمریکا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آخرین وضعیت اقتصادی آمریکا

آخرین وضعیت اقتصادی آمریکا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا،  میزان درآمدهای مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه اکتبر به چهار تریلیون و ۴۸ میلیارد و ۸۰۷ میلیون دلار رسیده است.  میزان سرانه درآمد مالیاتی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه ۱۲ هزار و ۱۶۴ دلار اندازه گیری شده است.  

از طرف دیگر میزان مالیات بر درآمد دولت آمریکا تا پایان ماه اکتبر به دو تریلیون و ۱۴ میلیارد و ۵۶۸ میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد برای مالیات ها بر درآمد شرکت های آمریکایی ۳۶۲ میلیارد و ۹۹۷ میلیون دلار بوده است.

در این ماه، بدهی ایالت های آمریکا دو تریلیون و ۲۱۹ میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار و سهم هر شهروند آمریکایی از بدهی های دولت این کشور معادل ۶۲۶۲ دلار بوده است. حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به اکتبر به ۲۲ تریلیون و ۹۷۱ میلیارد و ۱۵ میلیون دلار رسیده که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

جمعیت آمریکا در حال حاضر ۳۳۲ میلیون و  ۸۹۷ هزار نفر است که از این تعداد،  ۱۵۳ میلیون و ۷۹۹ هزار نفر در بازار کار مشارکت داشته اند. شمار جمعیت بیکاران آمریکایی تا پایان این ماه معادل هفت میلیون و ۶۲۶ هزار نفر بوده است.

سهم بخش خصوصی از اشتغال کل، ۱۲۱ میلیون و ۹۳۸ هزار شغل و بخش دولتی ۲۲ میلیون و ۸۰۴ هزار شغل بوده است. هم چنین ۹ میلیون و ۴۱۵ هزار آمریکایی نیز خود اشتغال بوده اند و از بین کل شاغلین آمریکایی،  ۱۲۸ میلیون و ۱۵۲ هزار نفر به صورت تمام وقت و ۲۵ میلیون و ۷۶۲ هزار نفر به صورت پاره وقت مشغول به کار بوده اند.

تا پایان ماه اکتبر متوسط قیمت خانه در آمریکا ۳۶۹ هزار و ۳۸۹ دلار و متوسط درآمد سالانه ۳۵ هزار و ۷۰۴ دلار بوده است. در شرایطی که تا پایان این ماه ۳۶ میلیون و ۴۶۷ هزار آمریکایی در فقر زندگی می‌کرده اند، ۱۸ میلیون و ۸۲۵ هزار نفر یک میلیون دلار یا بیشتر ثروت داشته اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |