شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 4607 14:01 1393/05/26
آخرین آمار از مانده کل سپرده‌ها و تسهیلات

آخرین آمار از مانده کل سپرده‌ها و تسهیلات

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آخرین آمار از مانده کل سپرده‌ها و تسهیلات

آخرین آمار از مانده کل سپرده‌ها و تسهیلات

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : بانک‌ مرکزی آخرین آمار از مانده کل سپرده‌ها و تسهیلات بانکی را اعلام کرد

بر اساس این آمار که تا پایان اسفندماه سال گذشته را پوشش می‌دهد، میزان کل سپرده‌های بانکی تا پایان سال گذشته به حدود 684 هزار و 417 میلیارد تومان رسیده و مانده کل تسهیلات پرداخت شده از سوی سیستم بانکی نیز حدود
571 هزار و 926 میلیارد تومان اعلام شده است. علاوه‌بر این، مانده کل سپرده‌ها با کسری قانونی در سیستم بانکی کشور نیز تا پایان اسفندماه به حدود 608 هزار و 111 میلیارد تومان رسیده است. «دنیای اقتصاد» در روزهای آینده این آمارها را به‌صورت تفصیلی مورد بررسی قرار خواهد داد.
کاهش میزان بدهی خارجی کشور به 6.6میلیارد دلار
بانک‌مرکزی آمار جدید بدهی‌های خارجی (تعهدات بالفعل) کشور را در پایان فروردین‌ماه سال‌جاری اعلام کرد.
طبق این آمار که بر اساس سررسید اولیه بدهی‌ها تهیه شده، تا پایان فروردین‌ماه حجم بدهی‌های خارجی «کوتاه‌مدت» کشور به میزان 834 میلیون دلار اعلام شده و میزان بدهی‌های خارجی «میان‌مدت و بلندمدت» کشور نیز معادل 5 میلیارد و 820 میلیون دلار مشخص شده است. بر این اساس، حجم کل بدهی‌های خارجی کشور تا پایان این ماه به میزان 6 میلیارد و 654 میلیون دلار اعلام شده است. مقایسه این آمار با آمار قبلی که حجم کلی بدهی‌های خارجی را تا پایان سال گذشته مشخص می‌کرد، بیانگر کاهش اندکی به میزان یک میلیون دلار در میزان کل بدهی‌های خارجی در فروردین‌ماه است. حجم کل بدهی‌های خارجی در پایان سال 1391، به میزان 7 میلیارد و 380 میلیون دلار اعلام شده بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |