شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 58258 19:16 1396/01/30

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وضعیت تولید ایران‌خودرو پس از آتش‌سوزی کروز

تمامی خطوط تولید در سالنهای مختلف ایران خودرو و سایتهای تولیدی این شرکت، فعال است. قائم مقام اجرایی ایران خودرو با اشاره به آتش‌سوزی هفته گذشته انبار شرکت قطعه‌سازی کروز اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تولید روزانه بیش از ٢٠٠٠ دستگاه خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو ادامه دارد.به گزارش ایسنا محسن ناقدی برادران ادامه داد: تامین قطعات مورد نیاز برای تولید روزانه بیش از ٢٠٠٠ دستگاه خودرو توسط شرکت ساپکو و معاونت خرید ایران خودرو در حال انجام است. هفته گذشته انبار شرکت قطعه‌سازی کروز (تامین‌کننده قطعات تولید خودرو) در جاده مخصوص تهران - کرج طعمه حریق شد.  

مذاکره زاگرس‌خودرو با پروتون برای آغاز مجدد همکاری

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با رد برخی اخبار مبنی بر تعطیلی شرکت زاگرس خودرو از مذاکرات فشرده مسوولان این شرکت با خودروسازی پروتون مالزی برای آغاز مجدد همکاری خبر داد. محسن صالحی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت زاگرس خودرو از سال ۱۳۸۸ پس از قطع همکاری با پروتون دیگر فعالیتی در حوزه تولید مستقل خودرو نداشت و به صورت حق‌العمل‌کاری برای خودروسازان دیگر فعالیت می‌کرد.وی با بیان اینکه از آن زمان تاکنون مونتاژ بدنه و رنگ محصولات سایپا و پارس خودرو در زاگرس خودرو انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: فعالیت این شرکت در این حوزه همچنان ادامه دارد البته اخیرا تغییراتی در مالکیت زاگرس خودرو صورت گرفته و مالکان جدید به دنبال ‌آغاز مجدد همکاری با خودروسازی پروتون هستند.  

کاهش ۳۰ درصدی قاچاق سیگار

به گفته رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، واردات سیگار در سال گذشته که به میزان چهار میلیارد نخ بوده است نسبت به سال قبلش کاهش ۷۶ درصدی دارد.علی اصغر رمزی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این آمار علت کاهش شدید واردات سیگار در سال ۱۳۹۵ را اجرایی کردن تبصره ۳ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنجم توسعه عنوان کرد.وی ضمن اعلام افزایش تولید ۵۰ درصدی و کاهش ۷۶ درصدی واردات، از کاهش برآورد قاچاق ۳۰ درصدی نیز خبرداد و گفت: برآورد قاچاق در سال ۱۳۹۳ را به میزان  ۱۲    میلیارد نخ اعلام کردیم که در سال  ۱۳۹۴ به میزان ۸.۶ میلیارد نخ کاهش یافت و در سال ۱۳۹۵ به میزان شش میلیارد نخ دیگر کاهش داشتیم.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |