شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 41599 19:24 1395/07/12
ادامه روند نزولی قیمت طلای جهانی و افزایش قیمت دلار

ادامه روند نزولی قیمت طلای جهانی و افزایش قیمت دلار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ادامه روند نزولی قیمت طلای جهانی و افزایش قیمت دلار

ادامه روند نزولی قیمت طلای جهانی و افزایش قیمت دلار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

هوشیار رحمانیانی

مدیر بخش آتی سکه کارگزاری مبین سرمایه

روز دوشنبه در بازار سکه نقدی نوسان قیمت بسیار ناچیز بوده و تغییرات قیمت قابل توجه نبوده است و در مجموع سکه با کاهش ۵۰۰ تومانی به قیمت ۱۱۱۵۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرد.

بازار دلار شاهد افزایش ۱۰ تومانی هر دلار و رسیدن دلار به قیمت ۳۵۹۴ تومان بود که میتواند با توجه به شرایط روزهای اخیر این روند همچنان صعودی بود و دلار به کانال ۳۶۰۰ تومان ورود پیدا کند

طلای جهانی روز یکشنبه با کاهش ۳ دلاری روند نزولی چند روز اخیر را ادامه داد مهمترین خبر در بازار جهانی گزارش مدیران خرید بخش تولیدی انگلیس بود که نسب به دوره قبل و پیش بینی های اخیر با افزایش همراه بود. خبر دیگر اعلام شاخص مدیران خرید بخش تولیدی ISMایالات متحده بود که به عدد ۵۱٫۵ واحد رسید. که نسبت به رقم قبلی ۴۹٫۴ واحد رشد را تجربه کرد. افزایش مثب بودن این شاخص بر بازار طلا تاثیرات منفی خواهد گذاشت که بایستی دید این اخبار در روند قیمت طلا چه تغییراتی را وارد خواهد کرد. در نهایت برآیند افزایش نرخ دلار و کاهش انس طلای جهانی سبب کاهش ۱۰۰۰ تومانی در بازار آتی سکه در سررسید تیرماه۹۵ شد، در مجموع سررسید های بازار آتی سکه با نوسانات اندک و با حجم معاملات کمی روبرو بودند.

در اخر باید اشاره کرد با نگاهی کوتاه به بازار آتی سکه می توان ورود حجم زیادی از سرمایه به این بازار را مشاهده نمود در این فاصله زمانی که انس در بازه ۱۳۰۰-۱۳۵۰ در نوسان است علارغم بی توجهی بازار آتی سکه به نوسانات انس و حساسیت ناچیز به انس طلای جهانی، در بازار آتی شاهد ورود سرمایه و افزایش موقعیت های باز هستیم پدیده ای که در گذشته هنگام رشد قیمت در بازار آتی شاهد آن بودیم در چند سال گذشته حجم موقعیت های باز در بازار آتی با جهت بازار هم جهت بوده و با سیکل های رونق و رکود همخوانی داشت.

افزایش حجم سرمایه ورودی به بازار و افزایش موقعیت های باز در کنار عدم تغییر قیمتهای آتی و رکود حاکم بر بازار سبب شده که بسیاری از فعالان بازار دچار ترس و نگرانی از افزایش ریسک بازار در کنار بازدهی اندک آن شوند. باید منتظر بود و دید که بازار جهانی طلا در چه جهتی از این بازه خارج خواهد شد. بنابراین در وضعیت کنونی انتظار بهترین استراتژی خواهد بود.

image_2016-10-03_19-16-58

 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |