جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 75491 18:58 1396/10/09
کاهش یک ساله سن ناوگان هوایی

کاهش یک ساله سن ناوگان هوایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کاهش یک ساله سن ناوگان هوایی

کاهش یک ساله سن ناوگان هوایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دهمین و یازدهمین هواپیمای برجامی وارد کشور شدند

گروه امورزیربنایی-دهمین و یازدهمین هواپیمای برجامی بر روی باند فرودگاه مهرآباد نشستند. به گزارش جهان اقتصاد، روز گذشته دو فروند هواپیمای ATR بر روی باند فرودگاه مهرآباد نشستند و به ناوگان ایران ایر اضافه شدند. پس از انعقاد تفاهمنامه برجام هواپیمایی ایران‌ایر قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیمای جدید شامل ۱۰۰ فروند ایر باس، ۸۰ فروند بوئینگ و ۲۰ فروند ATR را به امضا رساندند. در این مدت تاکنون ۹ فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشورمان اضافه شده است. در طول بیش از یک سال گذشته سه فروند هواپیمای ایرباس و شش فروند ATR به ناوگان هوایی کشورمان اضافه شده است که امروز هم دو فروند ATR به ناوگان یاران ایر ملحق می‌شود. مدیرعامل ایران ایر در مراسم ورود دو فروند هواپیمای جدید ATR گفت: دو هواپیمای جدید ATR عمر ناوگان ایران ایر را از ۱/۲۱ به ۲/۲۰ رساند. فرزانه شرفبافی با اشاره به لزوم تغییر ساختار مالی این شرکت اظهار داشت: برای اینکه هما بتواند به جایگاه پیشین خود برگردد باید ساختار این شرکت اصلاح شود. وی با بیان اینکه باید بتوانیم از هواپیماهای جدید به صورت بهینه استفاده کنیم، گفت: برای استفاده از هواپیماهای جدید باید منابع انسانی متخصص، قوی و متعهد داشته باشیم. مدیرعامل ایران ایر با اشاره به قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR اظهار داشت: تاکنون هشت فروند هواپیما تحویل داده شده است و ۱۲ فروند هواپیمای دیگر به تدریج وارد ناوگان ایران ایر می‌شود. خرید ۲۰ فروند دیگر هم اختیاری است و می‌توانیم پس از تحویل ۲۰ فروند اولیه برای خرید ۲۰ فروند دیگر اقدام کنیم.

**ایرلاین‌های کوچک در بازار رقابتی دوام نمی‌آورند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با ایجاد شرایط رقابتی ایرلاین‌های کوچک به سمت ادغام پیش می‌روند، گفت: تنها شرکت‌هایی در صنعت هوایی ماندگار می‌شوند که توانایی رقابت را داشته باشند. به گزارش جهان اقتصاد، علی عابدزاده نیز در نشست خبری حاشیه ورود دو فروند هواپیمای ATR با اشاره به لزوم برندسازی در صنعت حمل و نقل هوایی اظهار داشت: در حال حاضر مدل‌های اداره شرکت‌های هواپیمایی در ایران قدیمی هستند و باید برای اداره ایرلاین‌ها از روش‌های جدید استفاده کرد. وی با بیان اینکه با افزایش درخواست سرمایه‌گذاری در صنعت هوانوردی اخیرا دو شرکت هواپیمایی جدید شروع به کار کرده‌اند، گفت: ایرلاین‌ها در صنعت هوایی کشورمان باید در فضای رقابتی فعالیت کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به طور قطع در ارائه مجوزها به سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی ایرلاین جدید به مسائل فنی و رعایت استانداردهای بین‌المللی تاکید داشته‌ایم و قطعا ایرلاین‌ها در شرایط فضای رقابتی در بازار ماندگار می‌مانند.

**ضرورت کاهش تعداد ایرلاین‌های داخلی از طریق ادغام

در ادامه، رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه برخی از ۲۰ ایرلاین کشورمان تنها با سه هواپیمای فرسوده فعالیت می‌کنند، گفت: باید برای اصلاح ساختار صنعت هوانوردی ایرلاین‌های ناکارآمد در سایر ایرلاین‌ها ادغام شود. رضائی کوچی اظهار داشت: اخیرا مشکلات فراوانی در شرکت هواپیمایی ایران ایر ایجاد شده بود که موجب نارضایتی بدنه این شرکت شده بود که در ماه‌های اخیر این شرایط بهبود یافته است. وی با بیان اینکه در حال حاضر عمر ناوگان هوایی کشورمان ۲۳ سال است گفت: ۲۳ سال برای ناوگان هوایی عدد بالایی است که نشان دهنده به کارگیری هواپیماهای فرسوده در شرکت‌های هواپیمایی کشورمان است که همین باعث افزایش میزان تاخیرات از حدود استاندارد آن شده است. رئیس کمیسیون عمران تاکید کرد:‌به طور قطع ورود هواپیمای جدید می‌تواند عمر ناوگان هوایی کشور و به دنبال آن تاخیرات را کاهش دهد. وی افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد هواپیماها در ایرلاین‌های داخلی قابلیت پرواز متناسب با ظرفیت کشور را ندارند و تنها یک درصد از جابجایی مسافر از طریق ناوگان هوایی انجام می وشد که این عدد بسیار کوچکی است. رضایی ادامه داد:‌این در حالی است که در کشورمان تمایل برای استفاده از هواپیما افزایش یافته و این موضوع در تمام شهرستان‌ها مطالبه می‌شود. وی افزود: در حال حاضر ۵۰ فرودگاه در کشورمان وجود دارد که در برخی از آنها میزان نشست و برخاست هواپیما بسیار ناچیز است این در حالی است که مردم آن شهر متقاضی سفر هستند بنابراین هواپیماهای کوتاه برد ATR می‌تواند گزینه مناسب برای تحقق مطالبات مردم در شهرستان‌ها باشد.

** نهایی شدن فاینانس ۲۳ فروند هواپیمای جدید

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی هم با بیان اینکه در مناقصه انتخاب فاینسرهای خریدهای هواپیماهای ایران ایر دو شرکت اروپایی و چینی انتخاب شده‌اند گفت:‌ در حال حاضر تامین مالی۲۳ فروند هواپیما نهایی شده است و بوئینگ تامین مالی هشت فروند هواپیما را پذیرفت. اصغر فخریه کاشان با اشاره به منابع موجود برای تامین مالی هواپیماهای جدید اظهار داشت: همان طور که بارها گفته‌ام از سه منبع برای تامین مالی هواپیماهای جدید استفاده می‌کنیم که صندوق توسعه ملی، فاینانس شرکت‌های فروشنده و شرکت‌های لیزینگی از منابع موجود هستند. وی درباره تامین مالی هواپیماهای ATR گفت: در حال حاضر هشت فروند هواپیمای ATR تحویل گرفته شده و ۱۲ فروند باقی مانده است که تامین مالی این ۱۲ فروند هواپیما را خود کمپانی ATR برعهده گرفته است. فخریه کاشان با بیان اینکه مذاکرات شرکت‌ها با سایر شرکت‌های لیزینگ برای تامین مالی باقیمانده ATR ها ادامه دارد گفت: در حال مذاکره هستیم و هر شرایطی که باعث فاینانس ارزان‌تر شود آن را انتخاب می‌کنیم. قائم مقام وزیر شهرسازی همچنین با اشاره به پرداخت اقساط خرید هواپیماهای جدید گفت: اقساط هر سه ماه یک بار پرداخت می‌شود و خود هواپیماها وثیقه وام هستند.            


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |