شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5006 16:30 1393/06/09
وزير اسبق نفت به دادسرا احضار شد

وزير اسبق نفت به دادسرا احضار شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وزير اسبق نفت به دادسرا احضار شد

وزير اسبق نفت به دادسرا احضار شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

يکي از شاکيان وزير اسبق نفت در پرونده بنزين هاي آلوده، از دستور بازپرس شعبه 15 دادسراي کارکنان دولت مبني بر احضار متهم پرونده خبر داد.

"مصطفي ترک همداني" روز يکشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: در مراجعه اي که روزيکشنبه به دادسرا داشتم، بازپرس شعبه 15 دستور احضار وزير اسبق نفت را صادر کرد.
سه وکيل دادگستري (پيمان حاج محمود عطار، عليرضا دقيقي و مصطفي ترک همداني) يازدهم خرداد سال جاري با حضور در دادسراي کارکنان دولت و ارائه مستنداتي، از وزير اسبق نفت به دليل توليد بنزين آلوده توسط پتروشيمي در زمان وزارتش شکايت کردند.
اين شکايت براي رسيدگي در اختيار بازپرس شعبه 15 دادسراي کارکنان دولت قرار گرفت و بازپرس نيز نمايندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و سازمان محيط زيست را 21 خرداد ماه براي پاسخگويي و ارائه دلايل خود مبني بر آلوده بودن يا نبودن بنزين توليدي پتروشيمي احضار کرد.اخيرا نيز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و سازمان محيط زيست گزارش هاي خود را در ارتباط با آلودگي بنزين توليدي پتروشيمي به دادسرا ارائه کرده اند.
علاوه بر دو دستگاه ياد شده، مجلس شوراي اسلامي نيز پژوهشي را در خصوص آلودگي بنزين توليد پتروشيمي در قالب يک گزارش به دادسرا ارائه کرده است.وزير اسبق نفت نيز در اعتراض به اقدام اين سه وکيل دادگستري، از آنان به اتهام نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومي به رييس قوه قضاييه شکايت کرده است.
پيمان حاج‌محمود عطار نيز در گفت وگو با خبرنگار ايلنا، با اعلام اين خبر گفت: پيرو شکايتي که اينجانب به همراه دو تن از همکارانم يعني مصطفي ترک همداني و عليرضا دقيقي از مسعود ميرکاظمي وزير پيشين نفت در رابطه با توليد بنزين آلوده در شعبه 15 بازپرسي دادسراي کارکنان دولت مطرح کرده بوديم بازپرس پرونده اقدام به استعلام‌هاي لازم از وزارت بهداشت و سازمان حفاظت از محيط زيست در اين راستا کرد و با وصول پاسخ اين سازمان‌ها، اخيرا ميرکاظمي از سوي بازپرس احضار شد.
ابتکار: اسناد لازم ارايه شده است
از سوي ديگر نيز رييس سازمان حفاظت محيط زيست و معاون رييس جمهور گفت: اين سازمان اسناد و مدارک لازم در مورد پرونده بنزين هاي آلوده را به مراجع قضايي ارايه کرده است.
معصومه ابتکار در پاسخ به اين سوال ايرنا که آيا سازمان محيط زيست شاکي پرونده بنزين هاي آلوده است ؟ گفت:ما شاکي پرونده بنزين هاي آلوده نيستيم اما از ما به عنوان مطلع دعوت شد و سازمان محيط زيست نيز تمام اسناد و مدارک لازم را تحويل داده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |