جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 74383 17:50 1396/09/20
ورود خودروهای جدید فرانسوی به بازار از اسفند ۹۶ تا اردیبهشت ۹۷

ورود خودروهای جدید فرانسوی به بازار از اسفند ۹۶ تا اردیبهشت ۹۷

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ورود خودروهای جدید فرانسوی به بازار از اسفند ۹۶ تا اردیبهشت ۹۷

ورود خودروهای جدید فرانسوی به بازار از اسفند ۹۶ تا اردیبهشت ۹۷

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد

گروه تولید-معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از احتمال تغییر سایت بن رو در صورت عدم مشارکت سهام‌داران زیرمجموعه سایپا برای استفاده از ظرفیت شرکت رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد و گفت: مباحث پایه‌ای قرارداد رنو تغییری نکرده اما به لحاظ اجرایی باید در ارتباط با آن تصمیم‌گیری کرد. همچنین شرکت سرمایه‌ گذاری مشترک طی ۲۰ روز آینده ثبت می شود. محسن صالحی‌نیا، درنشستی خبری که روز دوشنبه در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، درپاسخ به سرنوشت سایت بن رو و خبرهای اعلامی مبنی بر عدم موافقت سایپا برای تولید مشترک، اظهار کرد: بحث مخالفت سایپا مطرح نیست. سهام بن رو به چند شرکت زیر مجموعه سایپا تعلق دارد و آن ها تا به امروز شرایط را برای در اختیار گذاشتن شرکت برای استفاده از ظرفیت شرکت رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) مناسب ندیده اند. وی افزود: طی هفته گذشته با حضور مدیران ارشد شرکت رنو دو محور پیشنهاد شده است تا مورد بررسی قرار گیرد. معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه ثبت شرکت سرمایه‌ گذاری مشترک حداکثر تا پایان سال میلادی یعنی طی ۲۰روز آینده مدنظر قرار خواهد گرفت، گفت: دو پیشنهاد ارائه شده مربوط به ایجاد مرکز مهندسی در ساختار بوده که سه منطقه در این رابطه شناسایی شده تا ایجاد زیرساخت‌ها مدنظر قرار گیرد. علاوه بر آن دو سایت دیگر برای قرارداد همکاری مشترک با رنو ارائه شده و در دست بررسی است. به گفته صالحی‌نیا، پلت‌فرم‌های مدنظر در کلاس A بوده و پنج نوع خودرو در کلاس B و B+ تعریف شده که بین طرفین در حال نهایی شدن است و پس از ثبت شرکت سرمایه‌ گذاری مشترک براساس زمان‌بندی مدنظر قرار می‌گیرد. این دو پلت‌فرم، طراحی روز بوده و یک ماه قبل در پاریس رونمایی شده است. وی با اشاره به این‌که تقریبا نتیجه‌بخش بودن بحث "بن رو" احتمال کمی دارد، خاطر نشان کرد: تنها در صورتی این مساله به نتیجه خواهد رسید که سهامداران، مشارکت را قبول کنند و در غیر این صورت ظرفیت تولید در خودروسازی دیگری دنبال خواهد شد تا شرایط تولید فراهم شود. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال دیگری مربوط به مشکلات ایجاد شده پس از توقف ثبت سفارش واردات خودرو و آشفتگی بازار طی ۲۰ روز گذشته، اظهار کرد: به دلایلی با نظر مسئولان، ثبت سفارش واردات خودرو باگمان این‌که واردات روند غیر متعارفی داشته، متوقف شد تا این موضوع رسیدگی و بررسی شود که این مساله به درازا کشید؛ هرچند که واردات خودرو مربوط به ثبت سفارش‌هایی که قبل از محدودیت انجام شده بود، کماکان ادامه دارد.

**آغاز تولید خودرو ۳۰۱ از اسفند ماه

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد قراردادها و مذاکرات خودرویی از جمله رنو و پژو یادآور شد: مباحث پایه‌ای قرارداد رنو تغییری نکرده ولی به لحاظ اجرایی باید در ارتباط با آن تصمیم‌گیری کرد. شرکت سرمایه‌ گذاری مشترک طی ۲۰ روز آینده ثبت می شود. صالحی‌نیا ادامه داد: در مورد قرارداد پژو نیز شرکت مشترک تاسیس و سرمایه‌ گذاری انجام شد تا تولید پژو ۲۰۰۸ آغاز شود. در مورد خودروی ۳۰۱ نیز از اسفندماه تولید آغاز خواهد شد. علاوه بر این سایت سیتروئن و سایپا در کاشان افتتاح شده و عرضه به بازار از اردیبهشت ماه مدنظر قرار می‌گیرد.

**اعتبار ۱۸هزار میلیاردی برای تولید و اشتغال

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید نیز در این نشست گفت: درلایحه بودجه سال ١٣٩٧، رقمی معادل ١٨ هزار میلیارد تومان از محل منابع حاصل از صرفه جویی و هدفمندی یارانه ها به تولید و اشتغال اختصاص یافته است. رضا رحمانی، با اشاره به اینکه مقوله تولید و اشتغال به صورت محسوس و جدی درلایحه بودجه سال ١٣٩٧ دیده شده است، اظهار کرد: توجه به تولید و اشتغال از فاکتورهای اصلی لایحه بودجه تقدیمی از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی است.وی افزود: درمجموع طرح های رونق تولید و سایر طرح های مدنظر با تکیه بر اشتغال جوانان مدنظر قرار می گیرد. قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید با بیان این‌که طی برنامه تعریف شده در بخش صنعت، معدن و تجارت باید ۶۳۴ هزار شغل طی سال آینده ایجاد شود، اظهار کرد: درسال جاری ۴۵۰ هزار شغل هدف‌گذاری شده بود که طی هشت ماهه نخست سال این هدف‌گذاری محقق شده است و سال آینده در سطح وسیع‌تری دیده خواهد شد. رحمانی با اشاره به اولویت‌های این وزارتخانه، گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای پوشاک و راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی مدرن از اولویت‌های این وزارتخانه است. علاوه بر این صادرات، تولید دانش‌بنیان، معادن و حمایت از تولید داخلی و تشکل‌های صنعتی و معدنی از دیگر اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

**وعده جهش معدنی در سال آینده

به گفته وی، تولید بیش از سه چهارم کالاهای منتخب روند افزایشی داشتند و اگر طرف تقاضای داخلی و خارجی مدنظر قرار نگیرد با مشکل مواجه خواهند شد. قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به معادن و صنایع معدنی، خاطر نشان کرد: پس از تصویب بند«پ» ماده ۴۳ شرایط بهبود یافته و اکتشاف درسال جاری معادل کل اکتشافات صورت گرفته از ابتدا تاکنون بوده است. علاوه براین فراکسیونی درمجلس شورای اسلامی برای حمایت از معادن تشکیل شده و سال ۱۳۹۷ شاهد جهش در بخش معدن خواهیم بود.

**سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری خارجی‌ها در ایران

مدیرکل سرمایه‌ گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در این نشست با اعلام این که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۱۱ میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری خارجی در حوزه صنعت، معدن و تجارت مدنظر قرار گرفته، گفت: آلمان، ایتالیا و چین به ترتیب بیشترین میزان سرمایه‌ گذاری خارجی را در ایران داشته‌اند. افروز بهرامی درباره آخرین وضعیت سرمایه‌ گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور، اظهار کرد: از زمان آغاز به کار دولت دوازدهم تاکنون دو میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری خارجی جذب شده است. وی با اشاره به این‌که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون حدود ۱۱ میلیارد دلار به تصویب هیات سرمایه‌ گذاری خارجی رسیده است، گفت: این رقم مربوط به ۲۵۲ پروژه در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده که ۱۰۶ پروژه در حال بهره‌برداری است. مدیرکل سرمایه‌ گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که از زمان آغاز به کار دولت دوازدهم دو میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری برای ۳۸ پروژه به تصویب رسیده است، یادآور شد: پیش از این چین در رتبه اول سرمایه‌ گذاران خارجی قرار داشت که در حال حاضر به ترتیب آلمان، ایتالیا و چین در رتبه اول تا سوم قرار گرفتند. علاوه بر این در فارس، بوشهر و کرمان به ترتیب بیشترین سرمایه‌ گذاری خارجی صورت پذیرفته است. بهرامی ادامه داد: طی ۲۰ سال گذشته ۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت مدنظر قرار گرفته که به طور متوسط سالانه معادل دو میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری خارجی به شمار می‌آید.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |