جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 55528 11:10 1395/12/09
معرفی ۴۰۰ سرمایه‌گذار ترک برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی

معرفی ۴۰۰ سرمایه‌گذار ترک برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معرفی ۴۰۰ سرمایه‌گذار ترک برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی

معرفی ۴۰۰ سرمایه‌گذار ترک برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایلنا نوشت: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در خصوص اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی گفت: اگر می‌خواهیم در بازارهای بین‌المللی حضور داشته باشیم باید قاعده بازی را رعایت کنیم و از تمام راه‌های موجود، منابع مورد نیاز خود را تامین کنیم. امروز بزرگ‌ترین محدودیت دولت جذب منابع خارجی است.

محمدرضا قاهری ادامه داد: خوشبختانه در جذب سرمایه‌گذاری خارجی روند رو به رشدی را طی یازده ماه گذشته شاهد بودیم و تا کنون ۵۵ طرح با حضور سرمایه‌گذاران خارجی در شهرک‌های صنعتی استان تهران افتتاح شده‌ است.

وی گفت: سرمایه‌گذاران علاقه‌مند هستند در حوزه‌های گوناگون در تهران حضور داشته باشند. در روزهای گذشته وزیر بهداشت اعلام کرد که کشور نیازمند ۳۰۰ هزار تخت بیمارستانی است و تجهیزات پزشکی است. در این خصوص کره‌ای‌ها اعلام کردند که حاضرند برای سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و تامین این طرح‌ها ۵ میلیارد دلار فاینانس انجام دهند.

قاهری تصریح کرد: ما از طریق دفتر مشترک تحقیقات ایران و کره که در ماه‌های گذشته افتتاح شد توانستیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم و کره‌ای‌ها نیز در این مدت نشان دادند که چقدر این حوزه مصمم هستند.

وی با بیان اینکه قرار است در هفت اسفند یک همایش بین صنعتگران ایرانی و آلمانی برای مدیریت پسماند و استفاده مجدد از آنها برگزار شود از گسترش همکاری های بین المللی این شرکت خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اظهار داشت: ما به تمام واحدهای حاضر در تهران اعلام کردیم که هرکدام نیازمند سرمایه‌گذار خارجی هستند کتباً به ما اعلام کنند که تا امروز ۶۴ واحد خواهان شریک سرمایه‌گذار خارجی بودند. بر همین اساس ما با دفتر کره در تهران و یک آژانس ژاپنی که امور سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهد وارد مذاکره شدیم. ضمن‌ آنکه رایزن اقتصاد سفارت ترکیه نیز اعلام کرد که خواهان جلسه برای معرفی ۴۰۰ سرمایه‌گذار ترک است.

وی تصریح کرد: ما به طور مستقیم در این امور ورود پیدا نمی‌کنیم بلکه وظیفه ما فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری خارجی است تا شرکت‌های ایرانی با کره‌ای‌ها، چینی‌ها و ترک‌ها برای سرمایه‌گذاری به توافق برسند.

قاهری ادامه داد: اولین شهرک صنعتی اختصاصی کشورهای خارجی در آذربایجان شرقی ایجاد شده که عمدتاً ترک‌ها در آن حضور دارند اما ایجاد چنین شهرکی در تهران به دلیل محدودیت‌های زیست محیطی و شرایط خاص پایتخت، ممکن نیست و ما نمی‌توانیم تمام صنایع را در تهران داشته باشیم. اما تا به امروز دو شهرک برای چینی‌ها و ترک‌ها جانمایی شده و امیدواریم با حمایت استاندار تهران ظرف سه سال این شهرک‌ها به بهره‌برداری برسند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |