جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 68718 13:46 1396/06/20
محمد تقی رهبر: ضعف وحدت در جهان اسلام، به ظلم مضاعف علیه مسلمانان میانمار منجر شده است

محمد تقی رهبر: ضعف وحدت در جهان اسلام، به ظلم مضاعف علیه مسلمانان میانمار منجر شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
محمد تقی رهبر: ضعف وحدت در جهان اسلام، به ظلم مضاعف علیه مسلمانان میانمار منجر شده است

محمد تقی رهبر: ضعف وحدت در جهان اسلام، به ظلم مضاعف علیه مسلمانان میانمار منجر شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) نوشت: حجت‌‌الاسلام و المسلمین «محمد تقی رهبر» امام جمعه موقت اصفهان درباره موضع‌گیری‌های منفعلانه در جهان اسلام نسبت به نسل‌کشی مسلمانان میانمار گفت: اگر دولت‌های اسلامی در کنار هم بودند و همصدا و هماهنگ در عرصه‌‌های بین‌المللی عمل می‌کردند، اینگونه به مسلمانان در اقصی نقاط جهان ظلم نمی‌شد.

مسلمانان میانمار تاوان تفرقه در جهان اسلام را می‌دهند

وی ادامه داد: وقتی افکار عمومی و جهانیان سه سال است که نظاره‌گر جنایت های آل سعود به عنوان خادم الحرمین علیه مسلمانان یمن هستند و داعش توسط برخی دولت‌های اسلامی حمایت می‌شود و آن را به جان مسلمانان می‌اندازند، از یک دولت بودایی در نحوه برخورد با مسلمانان چه انتظاری می‌توان داشت.

رهبر تاکید کرد: وقتی وحدت و همدلی در جهان اسلام کمرنگ می‌شود و دولت‌های اسلامی نسبت به سرنوشت یکدیگر بی‌تفاوت می‌شوند، قطعا گستاخی و جنایت نسبت به مسلمانان در کشورهایی مانند میانمار و امثال آن که مسلمانان در اقلیت به‌ سر می‌برند، بیشتر می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران نقش محوری ایفا کند

وی با بیان اینکه در قضیه میانمار لازم است جمهوری اسلامی ایران نقش محوری داشته باشد و فعالانه‌تر وارد صحنه شود، گفت: ایران می‌تواند فراخوانی اعلام کند و دولت‌های مستقل و انسان‌های آزاداندیش را دعوت کند تا حمایت بزرگی از مسلمانان مظلوم میانمار صورت بگیرد و فریادی در عرصه جهانی در دفاع از مظلومان میانماری با محوریت ایران بلند شود.

رهبر اظهار کرد: البته اقدامات جمهوری اسلامی تاکنون خوب بوده و نشست کشورهای اسلامی در سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی نیز در حمایت از مسلمانان میانمار برگزار شده، اما نیاز به اقداماتی فراتر از این است.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: جمهوری اسلامی در سوریه و عراق موفقیت‌های زیادی داشته و در این زمینه نیز می‌تواند یک همایش بین‌المللی با حضور سران دولت‌های مستقل، علما و روشنفکران آزاداندیش برگزار کند تا ظلم و جنایات علیه مسلمانان میانمار به جهان منعکس شود. همچنین باید به مجامع حقوقی بین‌المللی شکایت کرد و از این طریق فشارها را بر دولت میانمار افزایش داد تا دست از حمایت بودایی‌های جنایتکار بردارد و حداقل شرایطی برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه فراهم شود.

لزوم توجه امت اسلامی به عملی کردن دستور پیامبر اکرم(ص) در اشکال مختلف

رهبر با بیان اینکه لازم است این قضیه به لحاظ رسانه‌ای در سطح جهان بیش از گذشته انعکاس یابد، گفت: از این طریق حساسیت افکار عمومی در سراسر دنیای اسلام برانگیخته می‌شود و امت اسلامی، دولت‌های اسلامی را برای یک اقدام فوری تحت فشار خواهد گذاشت.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: به عنوان مسلمان باید دستور پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه «کسی که فریاد مظلومیت مسلمانی را بشنود و کاری نکند مسلمان نیست» را به اشکال مختلف عملی کنیم و در این راستا می‌توان اقدامات حقوقی، برگزاری راهپیمایی‌ها، انعکاس رسانه‌ای و برپایی نشست‌ها و همایش‌ها تا رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه را انجام داد و خلاصه اینکه نباید در این عرصه نظاره‌گر بود، وگرنه نمی‌توان نام مسلمان بر روی ما نهاد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |