جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 31690 19:05 1395/02/13
شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در آستانه فتح قله‌های پیشرفت

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در آستانه فتح قله‌های پیشرفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در آستانه فتح قله‌های پیشرفت

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در آستانه فتح قله‌های پیشرفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی:شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، شرکتی است که با سرمایه گذاری در شرکتها و مجتمع ها و طرحها و واحدهای تولیدی و صنعتی عموماً و صنایع پتروشیمی خصوصاً ، بمنظور ایجاد ، راه اندازی و یا توسعه اینگونه واحدها ایجاد شده است. این شرکت با یک میلیارد، ۸۲۰ میلیون سهم یکی از بزرگترین شرکت ههای بورسی است. سهام داران عمده این شرکت عبارتند از شرکت سرمایه گذاری نفت وگازوپتروشیمی تامین با ۳۵ درصد و سازمان تامین اجتماعی با ۳۳ درصد عمده ترین سهام دار این شرکت هستند.

نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی

شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی در دوره مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۶، مبلغ ۸۵ ریال سود به ازای هر سهم پیش‌بینی کرد. MORTEZAبر اساس این گزارش "ویترو" در دوره یاد شده با سرمایه یک هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال مبلغ ۲۶۴ میلیارد و ۱۵۷ میلیون ریال درآمد حاصل از سرمایه گذاریها و فروش سرمایه گذاری ها داشت. از درآمد این شرکت هزینه های عمومی، اداری و تشکیلاتی کسر و درآمدهای عملیاتی اضافه شد و سود عملیاتی به مبلغ ۱۵۳ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال برآورد شد. از سود عملیاتی دوره نیز هزینه های مالی کسر شد و با افزودن خالص درآمدهای متفرقه به آن، سود خالص دوره به مبلغ ۱۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون محاسبه رسید و مبلغ ۸۵ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشته شد.

"وپترو" تنها خریدار بود

شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی در دوره منتهی به ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۵ تنها خریدار بود. به گزارش سنا، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ماه ۹۵ را به‌صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. بر اساس این گزارش "وپترو" در ابتدای دوره و با سرمایه یک هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۹۰۵ میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریال و ارزش بازار یک هزار و ۴۹۵ میلیارد و ۸۱ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. طی این دوره یک ماهه بهای تمام شده آن با افزایش ۴۲ میلیون ریال، به مبلغ ۹۰۶ میلیارد و چهار میلیون رسید و ارزش بازار آن با کاهش ۳۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال، به مبلغ یک هزار و ۴۶۱ میلیارد و ۷۹۱ میلیون ریال رسید. گفتنی است "وپترو" در این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده فروش معادل ۴۲ میلیون ریال خریداری کرد.

حضور فعال وپترو در بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز،پالایش و پتروشیمی

شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با توجه به رسالتش در بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز،پالایش و پتروشیمی فعال تر از شرکت های دیگر حضور خواهد یافت به همین دلیل مدیر عامل این شرکت از همکاران و سهامداران محترم شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی دعوت به عمل آورد تا از غرفه ۳۴۱ در بیست و یکمین نمایشگاه نفت ،گاز،پالایش و پتروشیمی که از ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می گردد، بازدید به عمل آورند . محل برگزاری : محل دائمی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران ، سالن ۱۳-۱۲ ، غرفه ۳۴۱٫ ساعت بازدید : ۱۰ صبح الی ۱۶ بعدازظهر

دیدار مقامات آفریقای جنوبی و مقدونیه با فعالان اقتصادی ایران

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، مقامات کشورهای آفریقای جنوبی و مقدونیه طی نشست هایی جداگانه در اتاق بازرگانی ایران بر لزوم افزایش مبادلات تجاری خود با جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند. ژاکوب زوما ریاست جمهوری آفریقای جنوبی، ایران را از کشورهای مهم منطقه دانست و با اشاره به حجم پایین تبادلات اقتصادی دو کشور خواستار افزایش هرچه بیش تر این امر گردید. نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به روحیه استقلال طلبی و آزادی خواهی مردم آفریقای جنوبی، بر لزوم افزایش هرچه بیشتر همکاری های مشترک دو کشور در حوزه های مختلف به خصوص سرمایه گذاری های مشترک در زمینه محصولات پایین دستی صنعت پتروشیمی و استفاده از توانایی های این کشور در انتقال فن آوری های روز این صنعت تأکید کرد. نیکولا پوپوسکی وزیر امور خارجه مقدونیه نیز طی نشستی که دوشنبه ششم اردیبهشت ماه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار گردید حاضران را به بازدیداز مقدونیه نمود و آشنایی با توانایی های موجود در آن دعوت کرد . پوپوسکی همچنین با اشاره به فرصت های موجود اقتصادی جمهوری مقدونیه، این کشور را در زمره برترین های فعالیت های بازرگانی برشمرد. در حاشیه هر دو نشست، نمایندگان شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی به بررسی فرصت های مشترک همکاری با کشورهای آفریقای جنوبی و مقدونیه پرداختند و بر ایجاد زمینه های مشترک و تداوم مراودات دو جانبه تأکید کردند.

بازارهای  هدف محصولات شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی

  1. شرکت شیمی تکس آریا:
محصولات:متیل اتیل کتون،۲-بوتانول (MEKمتیل اتیل کتون( در حال حاضر کشورهای چین، هند،آمریکا، آلمان وژاپن متیل اتیل کتون را تولید می کنند. با راه اندازی خط تولید متیل اتیل کتون در شرکت  شیمی تکس، ایران نیز جزء کشورهای تولید کننده این محصول به شمار می آید. درجه متیل اتیل کتون وارداتی ۵/۹۷درصد بود که با راه  اندازی خط تولید این ماده در شرکت شیمی تکس خلوص آن به ۵/۹۸تا ۵/۹۹درصد رسیده است.بیشترین میزان مصرف این ماده در  شرکتهای تولید کننده روغن و رنگ می باشد.به دلیل نیاز داخلی  و تنظیم بازار در حال حاضر  این ماده صادر نمی شود ولی درصورت تولید کشورهای آسیای میانه و عراق  بازارهای  مناسبی جهت صادرات این ماده می باشند. مازاد بر نیاز داخلی ۲- بوتانول(SBA) در صورت صادرات کشورهای ترکیه ،عربستان ،هند ،مالزی ،سنگاپور و تایوان وتایلند، کشورهای هلند،لوکزامبورگ و بلژیک(BENELUX) و ایتالیا بازارهای مناسبی جهت صادرات این محصول می باشند. شرکت شیمی بافت: MTBE و Raffinate II:  کشورهای چین ، هند و تایوان بازارهای مناسبی جهت صادرات این محصولات می باشند.
  1. شرکت دوده صنعتی پارس: دوده: کشورهای الجزایر،امارات،اندونزی ،میانمار،بحرین، پاکستان، ترکیه ،سریلانکا،فیلیپین،مالزی،مراکش،هند، پاکستان،تایوان،میانمار بازارهای مناسبی جهت صادرات این ماده می باشند.
  2. شیمیایی فرآورد قشم: پالت پلاستیکی،فیلم سه لایه پلی اتیلنی،فیلم شیرینگ و مخازن پلی اتیلنی:کشورهای عراق،آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان بازارهای مناسبی جهت صادرات محصولات این شرکت می باشند.
  3. شرکت کربن ایران: کربن بلاک: کشورهای ترکیه (بیشترین صادرات)،امارات، عربستان بازارهای هدف این ماده می باشند.
  4. شرکت صنایع لاستیکی سهند: تسمه نقاله،کفپوش ورزشی،انواع ورق و قطعات لاستیکی آستر: کشورهای آسیای میانه و عراق و افغانستان بازارهای مناسبی جهت صادرات این محصولات می باشند.
  5. شرکت لوله دوجداره قدر: لوله های پلی اتیلنی دو جداره فاضلابی از نوع کروگیت:
  6. کشورهای عراق،ترکمنستان،افغانستان،ارمنستان،قرقیزستان،آذربایجان،گرجستان و تاجیکستان از جمله کشورهای مناسب جهت صادرات محصولات این شرکت می باشند.
  7. شرکت گاز لوله: لوله های پلی اتیلنی تک جداره گاز و آبر سانی ، لوله های دوجداره پلی اتیلنی،فاضلابی ،زهکشی واتصلات الکتروفیوژن:کشورهای عراق،افغانستان و کشورهای آسیای میانه بازارهای مناسبی جهت صادرات محصولات این شرکت میباشند.
  8. شرکت آب حیات کرمان : لوله های پلی اتیلنی تک جداره آب و گازرسانی و لوله های دو جداره کروگیت فاضلابی:کشورهای عراق ،افغانستان و کشورهای آسیای میانه بازارهای مناسبی جهت صادرات محصولات این شرکت می باشند.
  9. شرکت کیمیای غرب : اسید سیتریک: ۹۸/۷۴درصد از سهام این شرکت که به تازگی راه اندازی شده است به شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی تعلق دارد..بازرگانی شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی قادر به تامین نیازهای مصرف کنندگان داخلی می باشد.در صورت صادرات کشورهای همجوار بازار مناسبی جهت صادرات این ماده می باشند.
سایر محصولاتی که بازرگانی شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی قادر به تامین آنها برای مشتریان  می باشد عبارتند از: قیر(در گریدهای مختلف)،PVC،اوره ،آمونیاک،متانول،،D.D.B،استیک اسید،پلی پروپیلن،روغن های صنعتی،بنزینی،دیزلی ،روغن موتور گاز سوز

تحلیل نمودار

همان گونه که در نمودار مشاهده می کنید این گروه تقریبا از یک سال گذشته یعنی قبل از برجام رشد ملایم خود را شروع کرده است، اما به دلیل رشد حبابی این شرکت به دلیل برجام، شاخص در حال اصلاح است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |