شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 70414 18:49 1396/07/15
سامانه جامع الکترونیک املاک راهی برای مقابله با زمین خواری

سامانه جامع الکترونیک املاک راهی برای مقابله با زمین خواری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سامانه جامع الکترونیک املاک راهی برای مقابله با زمین خواری

سامانه جامع الکترونیک املاک راهی برای مقابله با زمین خواری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیرعامل پست مطرح کرد:

گروه امورزیربنایی-مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران از درحال اجرا بودن طرح سیماک در۱۲ استان خبر داد و اضافه کرد: سه استان کرمان، البرز و گیلان طرح در آنها به طورکامل اجرا شده است و این طرح جلوی زمین خواری ها را خواهد گرفت. به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، حسین مهری در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست، به اجرای طرح سیماک (سامانه جامع الکترونیک املاک) توسط شرکت پست اشاره کرد و گفت: همه عملیات در رابطه با ملک از طریق این سامانه و به‌صورت الکترونیکی انجام می شود و ۲۸ سازمان و نهاد مرتبط با ملک خدمات خود را از این سامانه ارائه خواهند داد. مهری از پست لجستیک به‌عنوان دومین پروژه اقتصاد مقاومتی یاد کرد و آن را امری مهم در بحث تولید و اشتغال خواند. مدیرعامل شرکت ملی پست پروژه نشانی استاندارد ملی ایرانیان(جی نفNAF)، سیماک و پست لجستیک را دو پروژه اقتصاد مقاومتی این شرکت معرفی کرد و از ثبت شدن ۵۲٫۵ میلیون رکورد پستی در پروژه جی نف خبرداد که ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار رکورد مربوط به اماکن روستایی و ۴۱میلیون و ۷۰۰هزار آن مربوط به اماکن شهری است . مهری اضافه کرد: کار به روزرسانی ۱۰۰درصد مکان های شهری در سه سال گذشته به انجام رسیده است و ۶۵درصد مکان های روستایی نیز کدپستی آنها به روز شده است. به گفته وی، مکان های شهری هر دو سال یکبار باید به روزرسانی شوند و مکان های روستایی هر چهار سال یکبار و علت آن هم رشد کم مکان های روستایی نسبت به شهری است. مهری انجام این اقدام را تحولی در حوزه مکان و هوشمند سازی مکان دانست و اضافه کرد: اجرای آدرس استاندارد به اجرای کامل دولت الکترونیک منجر می شود. وی با اشاره به ورود رقیبان جدید برای پست گفت: رقابت در عین اتحاد، سیاست این شرکت برای مواجهه با رقیبان جدید است. وی افزود:شرکت پست از حضور بخش خصوصی در این عرصه استقبال می کند زیرا معتقدیم حضور بخش خصوصی موجب افزایش کیفیت ارائه خدمت به شهروندان و همچنین کاهش هزینه ارائه خدمت خواهد شد. معاون وزیر ارتباطات از صدور دو مجوز برای اپراتورهای خصوصی پست اطلاع داد و اینکه دو شرکت برنده مزایده برگزارشده در این رابطه بودند و افزود: مجوز یکی از این شرکت های در روزهای آینده توسط وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات اعطا و مجوز بعدی نیز یک یا دو ماه آینده داده می شود.

* روند ترافیک مرسوله های پستی در جهان و ایران

معاون وزیر ارتباطات با تاکید براینکه روند پست در جهان از پست نامه به سمت کالا و اسناد در حال تغییر است، خاطرنشان کرد: ترافیک پست نامه ها در جهان درسال ۲۰۰۴ حدود ۴۵۳ میلیارد مرسوله با سرانه به ازای هر نفر حدود ۶۸٫۳ درصد که این موضوع در سال ۲۰۱۵ به ۳۲۰ میلیارد مرسوله و سرانه ۴۳٫۸ درصدی کاهش می یابد که نشان از کاهش پست نامه ها در جهان است. وی از افزایش میزان بسته ها و امانت ها در این سال ها خبر داد به گونه ای که در سال ۲۰۰۴ پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون بسته و امانت در جهان جابجا شد درحالی که این رقم در سال ۲۰۱۵ به هفت میلیارد و ۹۰۰ بسته و امانت افزایش یافته است. مهری فاصله کشورمان نسبت به جهان در این بخش را زیاد توصیف کرد و گفت: اگر بخواهیم به سرانه جهان نزدیک شویم امسال باید حدود ۸۰ میلیون بسته و امانت را جابجا کنیم. مدیرعامل شرکت ملی پست جهت گیری پست ایران را به سمت بسته و امانت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: رشدی ۵۰درصدی در این بخش در سال ۱۳۹۵ حاصل شده است و میزان رشد آن در ۶ ماه نخست امسال ۴۱٫۸ درصد است که رشد بیشتر نیازمند ایجاد زیرساخت های قوی تر است. مهری عملکرد در بخش پست سفارشی را با ۶۹ درصد، پیشتاز ۳۱ درصد، پست ویژه ۳۷ درصد و امانت و بسته‌ها ۱۲۸ درصد در طول چهار سال گذشته رشد داشته‌ایم و گفت: همچنین در بخش پست عادی نیز ۱۰۵ درصد رشد ارائه خدمات داشته‌ایم. به گفته وی پست در ۶ ماه نخست امسال نسبت به ۶ ماه نخست پارسال در کل ترافیک ۳درصد رشد داشته است و در پست عادی ۱۸ درصد، در پیشتاز پنج درصد و بخش الکترونیکی با ۱۲ درصد رشد مواجه بوده است.

* ثبت نام کارپوشه ملی ایرانیان رایگان است

مهری در ادامه از آغاز رسمی ثبت نام شهروندان ایرانی برای کارپوشه ملی ایرانیان از هفدهم مهر خبرداد و گفت: همه مرحله های ثبت نام به طورکامل رایگان است و هیچ هزینه ای بابت ثبت نام دریافت نمی شود. وی افزود: شهروندان برای ثبت نام کارپوشه باید با مراجعه به باج های پستی و ارائه کارت ملی هوشمند خود نسبت به ثبت نام رایگان کارپوشه ملی ایرانیان اقدام کنند. وی ادامه داد: کارپوشه ملی ایرانیان سامانه ای است که برای هر فرد ایرانی در نظر گرفته شده است تا از طریق آن ارتباط دولت با وی برقرارشده و هرگونه اسناد و برگه هایی که از سوی مجموعه دولت برای فرد صادر می شود در این کارپوشه قرارگرفته و دیگر نیازی به صدور برگه های کاغذی نیست. گفتنی است چندی پیش وزیر ارتباطات درحاشیه مراسم رونمایی از کارپوشه ملی ایرانیان گفته بود: در فرایند دولت الکترونیک ۲بخش در نظر گرفته شده که یک مورد، ارتباط دولت با دولت است که تعامل های بین سازمانی از طریق آن انجام می شود و پارسال به بهره برداری رسید،بخش دیگر، ساماندهی ارتباط مردم با دولت و دولت با مردم است. محمدجواد آذری جهرمی اذعان کرده بود: هر دستگاه دولتی برای ارتباط با مردم دستورالعمل های خاص خود را دارد،برای یکپارچه کردن این ساختار یک پیشخوان الکترونیکی لازم است تا مردم بتوانند از طریق آن خدمات دولت الکترونیک را دریافت کنند که این وظیفه بر عهده کارپوشه ملی ایرانیان است. به گفته وی اکنون باید برای دریافت شناسه ورود به درگاه خدمات دولت الکترونیک به دفترهای خدمات پستی مراجعه کرد که در آینده نزدیک این مرحله به صورت برخط صورت می گیرد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |