شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 51659 18:57 1395/10/29
تولیدکنندگان صنعت آرایشی بهداشتی درتنگنای قاچاق

تولیدکنندگان صنعت آرایشی بهداشتی درتنگنای قاچاق

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تولیدکنندگان صنعت آرایشی بهداشتی درتنگنای قاچاق

تولیدکنندگان صنعت آرایشی بهداشتی درتنگنای قاچاق

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی ایران مطرح کرد

تولید یک محصول بهداشتی ایرانی برای جلوگیری از آلودگی محیطی

گروه تولید-عضو هیئت مدیره انجمن آرایشی و بهداشتی درنشست خبری خود مهمترین مشکل تولیدکنندگان این صنف را قاچاق عنوان کرد. علیرضا کیانی درنشست خبری که به معرفی محصول جدید برند گیاهی شون در روز هوای پاک برگزار شده بود گفت: بازار آرایشی و بهداشتی ایران به غیر از پودر شوینده ۷۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد که از این مقدار ۳۰ درصد تولید داخل است ۱۰ درصد واردات رسمی و ۶۰ درصد قاچاق که شامل کالاهای باکیفیت و بی‌کیفیت و آسیب‌زا می‌شود. وی ادامه داد: تا به امروز دستگاه‌های نظارتی ما با این پدیده به خوبی مبارزه کردند اما گستردگی آن به حدی است که روش‌های فعلی جواب نمی‌دهد و بهترین راه، برخورد در سطح عرضه است زیرا فروشندگان به دلیل صادر نشدن فاکتور رسمی برای کالای قاچاق تمایل به فروش این نوع کالاها را دارند زیرا مالیات بابت آن نمی‌دهند پس سود آنها بیشتر است. مدیرعامل شرکت آریان کیمیا تک گفت: تحریم‌ها بر روی صادرات ما تاثیر زیادی داشته است و امیدواریم با توجه به باز شدن فضای بین المللی دوباره بتوانیم به بازار صادراتی باز گردیم اگر ساختارهای سیاسی و معضلاتی که برای انتقال ارز وجود دارد برطرف شود ما شاهد شکوفایی صادرات خواهیم بود زیرا تولید در ایران دو برابر نیاز داخل است و ما ظرفیت‌های خوبی برای صادرات داریم. وی در مورد صادرات این محصولات گفت: ما امسال توانستیم ۳٫۵ میلیون دلار به کشورهای ارمنستان ،‌عراق ، تاجیکستان ، کویت ، لبنان ، گرجستان و افغانستان صادرات داشته باشیم و هدفگزاری ما برای سال آینده ۵٫۵ میلیون دلار است اما برای این امر نیازمند حمایت دولت و باز شدن راه‌های نقل و انتقال ارزی هستیم.

 بازار آرایشی و بهداشتی ایران به غیر از پودر شوینده ۷۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد که از این مقدار ۳۰ درصد تولید داخل است ۱۰ درصد واردات رسمی و ۶۰ درصد قاچاق که شامل کالاهای باکیفیت و بی‌کیفیت و آسیب‌زا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آریان کیمیا تک دراین نشست همچنین با اشاره به نزدیکی ۲۹ دی ماه مصادف با روز هوای پاک گفت: این گروه صنعتی توجه ویژه‌ای به محیط زیست دارد؛ برای نمونه با توجه به اینکه کیسه‌های تبلیغاتی سهم قابل توجهی در معرفی محصولات دارند، برند شون با وجود هزینه بیشتر اقدام به پخش کیسه‌ها و پاکت‌های پارچه‌ای کرده است. وی افزود: این مجموعه از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در منطقه آزاد سلفچگان آغاز کرد که در حال حاضر دو هزار پرسنل دارد و چهار برند شون، نئودرم، مای و کالیستا را در بازار عرضه می‌کند. وی با اشاره به اینکه این کارخانه در ایران و منطقه مدرن‌ترین کارخانه در حوزه خود محسوب می‌شود، بیان کرد: محصولات این برند در هشت هزار داروخانه و ۱۷ هزار گالری آرایشی بهداشتی در حال فروش است.مدیرعامل شرکت آریان کیمیا تک درباره برند گیاهی شون گفت: محصولات این برند از عصاره گیاهان و میوه‌ها تولید می‌شود؛ خاستگاه این برند کشور آلمان و شون به معنای زیبایی است. وی گفت: این برند در دوره‌های مختلف با ایجاد کمپین‌های گوناگون به اهمیت محیط زیست و طبیعت می‌پردازد. وی افزود: این کرم برای اولین بار در ایران و به طور اختصاصی برای جلوگیری از آلودگی محیطی تولید شده است و با دو ویژگی تقویت‌کننده سیستم ایمنی پوست و جلوگیری از پیری زودرس تولید و به بازار عرضه می‌شود؛ در محصولات داخلی هیچ برندی به صورت تخصصی محصول کرم ضد آلودگی هوا و گرد و غبار نداشته است بلکه برخی محصولات در کنار ویژگی‌های دیگر به محافظت پوست در برابر آلودگی هوا کمک می‌کنند. به گفته مدیرعامل این مجموعه  این کرم با قیمت ١۵ هزار تومان در بازار به فروش می‌رود که در مقایسه با محصولات خارجی مشابه که کمتر از ٢٠٠ هزار تومان نیستند بسیار به صرفه است.    


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |