جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 65775 17:45 1396/05/08
تبدیل «پیام» از فرودگاه پستی به فرودگاه مسافربری

تبدیل «پیام» از فرودگاه پستی به فرودگاه مسافربری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تبدیل «پیام» از فرودگاه پستی به فرودگاه مسافربری

تبدیل «پیام» از فرودگاه پستی به فرودگاه مسافربری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر ارتباطات خبر داد

مهدی زاهدی-وزیر ارتباطات گفت: طبق آخرین تصمیمات مقرر شد مرکز خدمات هوایی پیام از این پس به عنوان فرودگاه مسافربری فعالیت کند، پیام پیش از این فرودگاه پستی و محل پرواز هواپیمای کوچک باری و پستی بود. به گزارش خبرنگارجهان اقتصاد، محمود واعظی درمراسم افتتاح پارک فناوری اطلاعات اظهار داشت: استارت‌آپ‌ها در مراکز رشد دانشگاهی مستقر می‌شوند و پس از آن که پیشرفت کردند و توسعه یافتند، در منطقه پیام مستقر می‌شوند که در مرحله بعد با توسعه بیشتر به پارک فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات منتقل خواهند شد و در مرحله آخر که به شرکت‌های بزرگی در مقیاس بین‌المللی تبدیل شده باشند، به شهر بین‌المللی آی‌سی‌تی در مجموعه پیام که یک منطقه ویژه اقتصادی است، خواهند رفت. وی با اشاره به نزدیکی مکانی پارک فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات به مرکز فضایی ماهدشت کرج گفت: نزدیکی این مراکز محاسنی دارد که به نفع هر دو است. وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز در مرکز فضایی ماهدشت کارهای مهمی در حال انجام است که خرید ماهواره سنجشی رو به اتمام است و همچنین مذاکراتی را برای ماهواره بومی مخابراتی آغاز کرده‌ایم و دو پژوهشگاه کشور در حال ساخت ماهواره هستند.

اعلام نخستین اپراتور پستی خصوصی تا پایان هفته

وزیر ارتباطات با اعلام وضعیت برگزاری مناقصه اپراتورهای خصوصی پستی گفت: پاکات اول و دوم باز شده که یک برنده داشته که نهایی شده و تا آخر این هفته اعلام می‌شود. واعظی با بیان اینکه مجموع خدمات کریدور، مراکز رشد، پارک و شهر هوشمند آی‌سی‌تی باید به افزایش علم در کشور منجر شود، گفت: باید در حوزه آی‌سی‌تی در منطقه و بین‌الملل همچنان که پیشرفت داشته‌ایم، فعال‌تر باشیم که در این زمینه رتبه جهانی ایران از ۱۱۸ به ۹۸ یا ۹۹ ارتقاء یافته است.

انتقال سرورهای تلگرام به ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درحاشیه این مراسم به اخباری که در روزهای اخیر درباره انتقال سرورهای تلگرام به ایران منتشر شده است، اشاره کرد و از انتقال سرورهای این شبکه پیام رسان اجتماعی به ایران خبر داد. واعظی افزود: مذاکره با مدیر تلگرام از چندی پیش در رابطه با انتقال سرورهای شبکه پیام رسان در حال انجام بوده و اکنون این شبکه پیام رسان قسمتی از سرورها خود را به ایران انتقال داده و سی دی ان( شبکه توزیع محتوی CDN ) خود را نیز بر روی آنها نصب کرده اند.عضو شورای عالی فضای مجازی انجام این کار را اقدامی بزرگ ارزیابی کرد و آن را در راستای سیاست شورای عالی فضای مجازی برای انتقال سرورهای خارجی به ایران دانست. واعظی گفت: انتقال سی دی ان های تلگرام برای بهتر شدن کانالهای پر مخاطب و پر مراجعه است و این یک شروع خوبی برای ادامه رایزنی ها با مدیر این شبکه پیام رسان است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسانی که در رابطه با انتقال سرورهای تلگرام مصاحبه های بدون آگاهی کافی انجام می دهند خواست این کار را به مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسپارند.

مدیر تلگرام دوباره توئیت زد

با این حال ساعتی پس از این اعلام اما پاول دوروف، مدیر تلگرام در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به یکی از کاربران که خبر مذکور را توییت کرده بود، تصریح کرده است: این اطلاعات نادرست است. لطفا به آدرس https://t.me/durov/52 مراجعه کنید. در آدرس مذکور که مربوط به کانال شخصی مدیر تلگرام است، اخباری تفصیلی در مورد استفاده از سرورهای سی دی ان در برخی کشورها از جمله ایران برای افزایش سرعت دسترسی به محتوای چندرسانه ای در عین حفظ ایمنی درج شده است. وی همچنین در پاسخ به کاربر ایرانی دیگری باز هم تاکید کرده که هیچ یک از سرورهای تلگرام یا هیچ سرور دیگری که دارای داده های خصوصی کاربران باشد به ایران منتقل نشده یا در این کشور نصب نشده است.

فاز اول دولت الکترونیک با ۲۰۰ خدمت

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث دولت الکترونیک اشاره کرد و با اعلام اینکه فاز نخست دولت الکترونیک با ۲۰۰خدمت راه اندازی خواهد شد،افزود: پرداخت موبایلی که یکی از نیازهای اصلی در فاز نخست دولت الکترونیک است نیز با همراهی بانک مرکزی ایران اجرایی می شود. وی گفت: اکنون برخی از نیازهای راه اندازی پرداخت موبایلی با همکاری بانک مرکزی به سرانجام رسیده و امیدواریم بزودی همه مراحل آن از سوی بانک مرکزی تکمیل شود تا مردم بتوانند در بستر دولت الکترونیک از خدمات پرداخت تلفن همراه نیز استفاده کنند. گفتنی است، نخستین پارک علم و فناوری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور وزیر ارتباطات و وزیر علوم به بهره برداری رسید.این پارک به وسعت ۲۴ هکتار توسط وزارت ارتباطات احداث شده که در حال حاضر ۱۸ هزار متر مربع ساختمان قابل بهره برداری دارد و طی برنامه زمان بندی قرار است تا خرداد ۹۷ در تراز بناهای فاخر اداری بازسازی شود و در اختیار شرکت های متقاضی قرار گیرد.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |