شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 62132 20:27 1396/03/22
بازار جهانی نفت و گاز ۲۳ خرداد ۹۶

بازار جهانی نفت و گاز ۲۳ خرداد ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازار جهانی نفت و گاز ۲۳ خرداد ۹۶

بازار جهانی نفت و گاز ۲۳ خرداد ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 کشف ذخایر جدید نفت و گاز در جنوب پاکستان

وزیر نفت ومنابع طبیعی پاکستان روز دوشنبه از کشف ذخایر جدید نفت و گاز در مناطقی از ایالت سند در جنوب این کشور خبر داد. به گزارش ایرنا، شاهد خاقان عباسی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که این منابع جدید، روزانه ۶۰۰ بشکه به تولیدات نفت و ۷۰ میلیون فوت مکعب به تولیدات گاز این کشور خواهد افزود. وی به میزان این ذخایر اشاره‌ای نکرد.

پایان دادن به بحران سیاسی خاورمیانه لازمه امنیت بازار نفت

به گزارش «سی ان بی سی»، وزیر انرژی روسیه خواستار راه حلی برای بحران دیپلماتیک قطر شد و گفت: بحران سیاسی که در خاورمیانه ایجاد شده است باید هرچه سریع تر برای خاطر امنیت بازار نفت برطرف شود. «الکساندر نواک» پیش بینی کرد که بازار نفت تا سه ماه نخست ۲۰۱۸ میلادی که سطح ذخایر جهانی نفت به میانگین پنج سال خود  می‌رسد، به توازن بازگردد. هم اکنون میزان عرضه، مازاد بر تقاضا است و برای تضمین توازن بازار، سطح ذخایر جهان باید به میانگین پنج ساله خود برسد و اطمینان داریم که این امر در ابتدای سال آینده اتفاق  می‌افتد. بازار نفت احتمال دارد تا سه ماه نخست ۲۰۱۸ میلادی که سطح ذخایر جهانی نفت به میانگین پنج سال خود  می‌رسد، به توازن بازگردد.

   تأثیر بحران قطر بر بازار نفت ناچیز بود

به گزارش «سی ان بی سی»، وزیر انرژی عربستان، اعلام کرد که بحران دیپلماتیک میان قطر و چند کشور حاشیه خلیج فارش تأثیر چندانی بر قیمت نفت نخواهد گذاشت، همچنان که در بازارهای انرژی تغییر خاصی ایجاد نشده است. «خالد الفالح» گفت: کاهش تولید نفت از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به کاهش میزان ذخایر جهانی نفت کمک چشمگیری کرده است.

نیجریه ۲۰ درصد از کاهش تولید اوپک را جبران خواهد کرد

به گزارش «اویل پرایس»، آمار تولید و عرضه نفت خام نیجریه از سوی بلومبرگ نشان  می‌دهد که این کشور آفریقایی قصد دارد تا ۲۰ درصد از کاهش نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را به بازار برگرداند. براساس اطلاعات بلومبرگ، شرکت رویال داچ شل انگلیسی- هلندی حالت فوق العاده صادرات نفت خام میدان «فورکادوس» نیجریه را که به دلیل حملات تروریستی وضع کرده بود، لغو کرد و این میدان ۲۵۰ هزار بشکه نفت در روز را به بازار برخواهد گرداند.

اعلام فعالیت عادی قطر پترولیوم برخلاف بحران دیپلماتیک

به گزارش رویترز، شرکت دولتی «قطر پترولیوم» اعلام کرد که با وجود تنش میان این کشور و بعضیهمسایگان حوزه خلیج فارس، فعالیت بالادست، میان دست و پایین دست این شرکت روال عادی خود را دارد. این شرکت خود را برای تصمیمات و اقدامات فوری آماده کرده بود تا پایبندی خود را به مشتریان و شریکان خود اثبات کند، زیرا قطر ۳۰ درصد از ال ان جی جهان را تأمین  می‌کند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |