جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 42460 15:33 1395/07/26
بازار آتی در انتظار کاهش حباب سکه

بازار آتی در انتظار کاهش حباب سکه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازار آتی در انتظار کاهش حباب سکه

بازار آتی در انتظار کاهش حباب سکه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گزارش روزانه بازار آتی سکه

هوشیار رحمانیانی

مدیر بخش آتی سکه کارگزاری مبین سرمایه

بازار آتی سکه در معاملات امروز با ریزش  به کار خود پایان داد و علارغم انتظار معامله گران برای کاهش بیشتر، بازار همچنان در برابر ریزش مقاومت نشان داد و شاهد افزایش فاصله سررسید ها با سکه نقدی بودیم در بازار آتی سکه قیمت ها به طور میانگین بین دو تا سه هزار تومان کاهش یافت.

امروز در بازار نقدی شاهد تشدید حباب سکه و افزایش آن به ۲۵ هزارتومان بودیم، عدم کاهش حباب بازار نقدی و عدم کاهش قیمت ها در بازار آتی در شرایط کنونی سبب افزایش ریسک بازار و کاهش حجم معاملات در این بازار شده است.

در بازارآتی سکه همواره در روند های نزولی شاهد کاهش فاصله میان سررسید و بازار نقدی بوده ایم اما در شرایط کنونی علارغم روند کاهشی بازار جهانی و افت تقریبی قیمت سکه در بازار داخلی شاهد افزایش فاصله ها در بازار آتی هستیم که در نوع خود پدیده جدیدی است که به ندرت در بازار آتی شاهد آن هستیم. بروز این وضعیت صرفا به دلیل فشار تقاضا و ورود سرمایه در بازار می تواند رخ دهد، وضعیتی که در بازار آتی  با ورود سرمایه و افزایش ۸۰ درصدی موقعیتهای باز( نمودار)شاهد آن هستیم و موجبات نارضایتی و  اعتراض فعالان بازار را فراهم کرده است.

در بازار دلار با توجه به تعطیلی های هفته قبل دلار چراغ خاموش در بالای ۳۶۰۰ تومان معامله شد و امروز در ادامه معاملات هفته قبل هر دلار به طور میانگین ۳۶۰۲ تومان معامله شد.

untitled



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |