شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 26080 19:13 1394/11/12
ایران راه درازی تا شکوفایی اقتصادی در پیش دارد

ایران راه درازی تا شکوفایی اقتصادی در پیش دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ایران راه درازی تا شکوفایی اقتصادی در پیش دارد

ایران راه درازی تا شکوفایی اقتصادی در پیش دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد ایران برای بهبود اوضاع اقتصادی هنوز راه درازی را باید پشت سر بگذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ بیزینس در گزارشی مدعی شد: تحریم‌های اقتصادی علیه ایران ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) لغو شد و در همین مدت کوتاه شرکت‌های خارجی بسیاری برای سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی کردند. این موضوع یک طرح بلند مدت برای تقویت اقتصاد ایران است و نمی‌تواند تاثیر چشمگیری در معشیت کنونی مردم این کشور داشته باشد.
بلومبرگ در ادامه مدعی شد: بازار مواد خوراکی، میوه و کالاهای اساسی خانوار در ایران هنوز دستخوش برخی مشکلات است که آینده اقتصادی این کشور را با خطر مواجه می‌کند. هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ ایران به ویژه تهران بالا است و با توجه به نرخ تورم در این کشور، مردم با نگاهی بدبینانه به آینده نگاه می‌کنند. مردم ایران می‌دانند برای رونق و احیای اقتصادی نیازمند صبوری بیشتری هستند و نمی‌توان در کوتاه مدت انتظار شکوفایی اقتصادی را داشت.
بلومبرگ در ادامه نوشت: کارشناسان صندوق بین المللی پول اعلام کردند اعمال تحریم علیه ایران به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای که از سال ۲۰۱۱ (۱۳۸۹) آغاز شد، ۴۲۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد کرده است،۹ درصد از این خسارات مالی در دو سال اخیر به اقتصاد ایران تحمیل شده است. در نتیجه این موضوع نرخ تورم در ایران به ۴۵ درصد افزایش یافت، صادرات نفت به اتحادیه اروپا متوقف شد و بانک‌های خارجی از همکاری با ایران امتناع ورزیدند. کالاهای خارجی از طریق قاچاق به ایران وارد شد و به بهای چند برابر ارزش واقعی به بازار عرضه شد.
بلومبرگ در پایان این گزارش مدعی شد: فروشندگان و صاحبان صنایع در بازار ایران باید صبور باشند. آنها نمی‌توانند در آینده نزدیک به سود مورد نظر خود دست یابند و ممکن است نوسان قیمت‌ها دوران رکود اقتصادی را برای آنها تداوم بخشد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |