شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 33471 18:25 1395/03/09
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۰ خرداد ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۰ خرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۰ خرداد ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۰ خرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ایتالیایی‌ها آزاد‌راه کربلا را تکمیل می‌کنند

از اوایل دولت یازدهم صحبت‌های زیادی مبنی بر احتمال ورود یک شرکت ایتالیایی به پروژه آزادراهی همدان – کرمانشاه مطرح شد. پروژه‌ای که با توجه به مسیر آن در طول سال‌های گذشته به آزاد‌راه کربلا مشهور شده است.حالا و با پیگیری‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد سرانجام این ایتالیایی‌ها خواهند بود که این جاده بسیار مهم را تکمیل می‌کنند. به گزارش ایسنا، وزارت راه و شهرسازی مذاکرات خود را با هیات‌هایی از کشور ایتالیا ادامه داده که نتیجه آن در طول روزهای گذشته به عقد قرار‌داد نهایی منجر شده است. براساس اعلام امیر امینی – معاون اقتصادی وزارت راه و شهرسازی - پس از آنکه مشخص شد شرکت ایتالیایی اهتمام جدی برای ساخت و تکمیل این آزاد‌راه اهتمام لازم را دارد بنابر آن گذاشته شد که قرار‌داد مربوط به این طرح نهایی شود.  

ارایه سرویس دهی اپراتورهای مجازی موبایل تا آخرسال

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارائه موافقتنامه اصولی به ۱۶متقاضی اپراتور مجازی موبایل در کشور خبر داد و گفت: احتمالا برخی از این شرکتها، بتوانند تا آخرسال سرویس ارائه کنند. صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با مهر، با بیان اینکه این شرکتها ۶ ماه زمان دارند تا قرارداد نهایی خود با اپراتورهای موبایل را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کنند، افزود: پس از این مرحله، پروانه بهره برداری از اپراتور مجازی موبایل برای این شرکتها صادر می شود و آنها می توانند نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند. وی ادامه داد: با احتساب ۶ ماه فرصت، این شرکتها باید تا مردادماه توافق نهایی خود با هر یک از ۳ اپراتور موبایل فعلی را به رگولاتوری اعلام کنند.  

کاهش ۲۵ درصدی میزان آب استحصالی کشور

مدیرکل دفتر آب و خاک کشاورزی از کاهش ۲۵ درصدی میزان آب استحصالی کشور خبر داد و گفت: براساس آمار وزارت نیرو ۱۳۰ میلیارد مترمکعب آب استحصالی در کشور وجود داشته که در حال حاضر این رقم به ۸۸ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.به‌گزارش ایسنا، رضا سرافرازی اظهار کرد: به علت تغییر اقلیم، کاهش بارندگی و فرسایش حاک و همچنین از بین رفتن مراتع کاهش رواناب در کشور رخ داده است برهمین اساس باید عملیات آبی در کشاورزی بر مبنای ۸۸ میلیارد مترمکعب برنامه‌ریزی شود.وی افزود: ایران بزرگترین و طولانی‌ترین قنوات دنیا را در خود جای داده است؛ به‌طوریکه سه پنجم قنوات جهان در ایران قرار دارد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |