شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 33636 16:49 1395/03/12
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۳ خرداد ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۳ خرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۳ خرداد ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۳ خرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

چایکاران همچنان منتظر اعلام نرخ خرید تضمینی

در حالی که بیش از یک ماه از برداشت برگ سبز چای می‌گذرد و طی هفته آینده نیز برداشت چین دوم این محصول آغاز می‌شود، هنوز نرخ خرید تضمینی این محصول از کشاورزان اعلام نشده و به گفته رییس اتحادیه چایکاران شمال، تولیدکنندگان این محصول طی ۱۰ ماهه گذشته به امید بهار و فروش محصول، برای باغ‌هایشان هزینه کرده‌اند اما اکنون هم خبری از پول نیست. بر اساس قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی موظف است که پیش از آغاز فصل زراعی و کاشت محصول، نرخ خرید تضمینی را بر اساس نرخ تورم اعلام کند تا کشاورزان بتوانند برای آینده تولیدشان برنامه‌ریزی کنند.  

تولید ۶۰۰۰ تن هسته اولیه بذر در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تولید حدود ۶۰۰۰ تن هسته‌های اولیه بذر طی سال در کشور خبر داد. اسکندر زند در جمع خبرنگاران در بجنورد با اشاره به اینکه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در شش حوزه مهم فعالیت می‌کند، گفت: تحقیقات، آموزش، ترویج، تولید محصول فن‌آورانه، تولید سم، کود، بذر و تولید ذخایر ژنتیکی گیاهی و دامی از فعالیت‌های مهم این سازمان است.وی افزود: در این سازمان ۲۰ مرکز تحقیقاتی متمرکز شده است.  

صنعت خودرو باید اصلاح شود

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: ساختار درونی شرکتهای خودروسازی کشور باید اصلاح شود که در این زمینه طرح اصلاح ساختار صنعت خودرو ارائه شده است.آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکتهای خودروسازی کشور دارای مشکلاتی در درون ساختار و نوع مدیریت خود هستند که باعث کاهش بهره‌وری در این صنایع شده است.وی با بیان اینکه نیروی انسانی شاغل در صنایع خودروسازی کشور بسیار بیشتر از حد مورد نیاز و مازاد است، خاطرنشان کرد: با این حال این شرکتها به دلیل فشارهای بیرونی اجازه تعدیل نیروهای مازاد را ندارند در حالیکه در تمام دنیا شرکتهای خودروساز به محض کاهش تیراژ تولید نیروهای مازاد خود را تعدیل می‌کنند.

افزایش ۳٫۲ درصدی تولید جهانی مس

تولید جهانی معادن مس طی ۲ ماه نخست ۲۰۱۶ میلادی، ۳٫۲ درصد افزایش یافت.به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز ، بر اساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، میزان تولید معادن مس جهان طی ۲ ماه ژانویه و فوریه ۲۰۱۶ میلادی به حدود ۳ میلیون و ۹۵ هزار تن رسید. اما این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۵ میلادی، ۲ میلیون و ۹۹۷ هزار تن بود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |