جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 61024 17:49 1396/03/06
اخبار کوتاه کسب و کار ۷ خرداد ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۷ خرداد ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۷ خرداد ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۷ خرداد ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رشد ۴۷ درصدی سرمایه‎گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

‌معاون وزیر صنعت، معدن تجارت از ر شد ۴۷ درصدی سرمایه‎گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال ۹۶ خبر داد. علی یزدانی با اشاره به شعار امسال و تاکید مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال، افزود: امسال با سرمایه گذاری‌های جدیدی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی صورت می‌گیرد بیش از ۱۳۰ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.وی با اشاره به روند صعودی سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها نواحی صنعتی خاطر‌نشان کرد: در سال ۹۶ با گذشت دو ماه از ابتدای سال تعداد ۱۵۰قرارداد جدید سرمایه گذاری در شهرک‌ها نواحی صنعتی منعقد شده است، این درحالی است  که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۵۰ قرارداد بیشتر شده است.  

امضای تفاهم نامه همکاری ایدرو و موسسه مطالعات بین المللی انرژی

تفاهم نامه همکاری بین ایدرو و موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای ایجاد همکاری مشترک و تبادل اطلاعات، تجربیات، نیروی انسانی و توانایی‌های علمی و ارائه خدمات پژوهشی، مشاوره‌ای، آموزشی و اطلاع رسانی در زمینه‌های مرتبط و مورد نیاز منعقد شد. در مراسم انعقاد این تفاهم نامه زمینه‌های همکاری طرفین شامل انجام مطالعات، بررسی‌ها و پژوهش‌های مربوط به استراتژی توسعه صنعتی و استراتژی‌های بنگاهی و همچنین، مدل‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری و برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی در زمینه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و موضوعات مرتبط با (E&P) اعلام گردید.منصور معظمی در این مراسم با بیان اینکه: سازمان توسعه‌ای نیازمند مجموعه‌ای است که برایش فکر کند اظهار داشت موسسه مطالعات انرژی دارای سابقه طولانی و موثر در بحث ارائه خدمات کارشناسی است و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امضاء می شود موسسه مطالعات انرژی بر اساس سرفصل های تعیین شده این مطالعات را برای ایدرو انجام می دهد.  

فعال کردن ۳۴ طرح با سرمایه گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومانی توسط ایمیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان در دولت یازدهم (نیمه دوم سال۹۲ تا نیمه نخست سال ۹۶)، ۳۴ طرح معدن و صنایع معدنی با سرمایه گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومان فعال کرده است . «مهدی کرباسیان» با اعلام این مطلب گفت: این سازمان در دولت یازدهم، هم چنین ۱۰ اقدام مهم را به عنوان نخستین های بخش معدن و صنایع معدنی به سرانجام رساند که آغاز عملیات اجرایی طرح تجهیز معدن مهدی آباد به عنوان یکی از بزرگ ترین معادن روی جهان (برای ایجاد ظرفیت ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب- نقره) با ۱٫۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری توسط کنسرسیوم ایرانی از جمله این طرح هاست.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |